نامگذاری 7600 پسر در آذربایجان‌غربی به نام حسین
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۲۰
شناسه : 316465
5
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌غربی گفت: طی 10ماه نخست سال جاری هفت هزار و 600 پسر متولد شده در استان به نام‌ حسین و مشتقات آن نامگذاری شده‌اند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، سعید احمدی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت امام حسین (ع)، امام سجاد (ع) و حضرت ابوالفضل عباس (ع) اظهار کرد: بر اساس آمار ثبت شده در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور، نام حسین بیش از هفت هزار و ۶۰۰ هزار بار به نام آذربایجان غربی ثبت شده است.

وی تصریح کرد: نام عباس یک هزار و ۴۱۲ بار، نام ابوالفضل پنج هزار و ۲۱۹ بار و نام سجاد نیز ۸۵۹ بار در پایگاه اطلاعاتی جمعیتی کشور به نام استان آذربایجان غربی ثبت شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان غربی عنوان کرد: باروری اصلی‌ترین مؤلفه تغییرات جمعیتی در جهان و هر محدوده جغرافیایی است. به‌نحوی‌که تغییرات ساختار و ترکیب جمعیت، حاصل کاهش و افزایش تعداد ولادت‌ها است.

وی ادامه داد: ازاین‌رو برای هر نوع تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در جامعه، بررسی، تحلیل و توصیف روند میزان‌های ولادت از ضروری‌ترین مطالعات در بسیاری از حوزه‌های اجتماعی محسوب شده و تغییرات آن موردتوجه برنامه‌های سیاست‌گذاری در حوزه جمعیت است.

احمدی با اشاره به آمار ولادت در سال ۱۴۰۲ در استان عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه، ۴۲ هزار و ۲۰۶ رویداد ولادت در استان آذربایجان غربی به ثبت رسیده است.

وی در ادامه به آمار فوتی‌ها نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه ۱۳ هزار و ۷۲۷ روادید فوت در استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان غربی با اشاره به آمار ازدواج در ۱۰ماهه سال جاری اظهار کرد: در این مدت حدود ۱۹ هزار و ۲۰۷ مورد ازدواج در ثبت‌احوال استان به ثبت رسیده است که نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی در ادامه به آمار طلاق نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ هزار و ۲۴۶ مورد طلاق به ثبت رسیده است.

احمدی بیان کرد: ثبت‌احوال آذربایجان غربی همسو با سیاست‌های سازمان ثبت‌احوال کشور با تهیه تجهیزات مناسب و با پیگیری‌ها و اقدامات صورت‌گرفته در جهت تکمیل اطلاعات پایگاه خانواده که یکی از تکالیف مصرح در ۲۳ پروژه اولویت‌دار دولت الکترونیک است، اقدامات مناسبی را از طریق اجرایی‌کردن پروژه سببی و نسبی انجام داده است که در آینده نزدیک به سرانجام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه سرویس پایگاه خانواده علاوه بر سامانه سهیم در اختیار دستگاه‌های اجرایی از جمله بانک مرکزی، درگاه یکپارچه خدمات دولت هوشمند (ثبت‌نام یارانه)، فراجا و… قرار گرفته است، تصریح کرد: هم اینک افراد می‌توانند بخشی از شجره‌نامه خود را که شامل آخرین اطلاعات والدین، فرزندان و همسر خود است در سامانه سهیم قسمت پایگاه اطلاعات خانواده مشاهده کنند.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان غربی با اشاره به تعدادی از اقدامات ثبت‌احوال استان در طول دوره زمانی یکسال گذشته افزود: راه‌اندازی تمام‌وقت اداره ثبت‌احوال شهرستان تازه‌تأسیس چهاربرج در راستای تأکیدات مقام عالی استان، عملیاتی‌کردن صدور کارت موقت شناسائی برای فاقدین شناسنامه، راه‌اندازی و کاربردی‌کردن سامانه الکترونیکی سهیم با ارائه ۱۹ نوع خدمت غیرحضوری، کسب رتبه برتر دستگاه خدمات‌دهنده در همایش دفاتر پیشخوان استان از اقدامات این اداره کل است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.