میاندوآب از نداشتن چشم انداز بلند مدت رنج می برد
۰۶ تیر ۱۴۰۰ - ۸:۰۰
شناسه : 294948
11
منتخب شورای ششم شهر میاندوآب: تقوی با بیان اینکه نداشتن چشم انداز بلند مدت برای شهر عمده ترین مشکل در میاندوآب به شمار می رود، گفت: گرفتاری در مسائل روزمره و خدمات عمومی باعث شده تا از تدوین چشم انداز بلند مدت غافل شویم در حالی که چشم بلند مدت سبب می شود تا کارهای روزمره هم هدفدار انجام گیرد.
پ
پ

فیروز تقوی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر اظهار کرد: در راستای شعار انتخاباتی خود یعنی”شهر پایدار- شهروند پرسشگر” ، برنامه هایی دارم که در جلسات شورا مطرح و تشریح خواهم کرد و برای تصویب و ارائه راهکارهای اجرایی از همکاران شورا مساعدت خواهم خواست.

عضو شورای شهر فعلی میاندوآب با بیان اینکه برای پایداری توسعه شهر، شاخص مختلف اقتصادی و اجتماعی و بهداشتی و زیست محیطی مد نظر است که این شاخص ها باید برآورده بشود بدون اینکه بر منابع آیندگان خللی وارد شود، افزود: اگر تمام وظایف و اختیارات مشخص شده در قانون را رعایت کنیم با این فیلتر که نسل امروز و آیندگان متضرر نشود به اهداف توسعه پایدار نزدیک می شویم.

تقوی با اشاره به اینکه مدت زمان طرح های جامع و تفضیلی رو به اتمام است، گفت: پیگیری اتمام مطالعات و تصویب طرح تفضیلی شهر ضروری است تا  با ابلاغ طرح تفضیلی جدید خدمات دفتر فنی و سایر خدمات توسط شهرداری سهولت بیشتری انجام شود.

وی اجرای طرح ممیزی املاک را از دیگر برنامه های خود برای توسعه میاندوآب عنوان کرد و گفت: در این زمینه مشاوره های فنی از کارگروهی متشکل از جمعی از متخصصین شهری گرفته شده است تا با اجرای این طرح، سامان مناسبی در مدیریت شهر به وجود بیاید.

تقوی با تاکید بر توزیع عادلانه کاربری ها، و جلوگیری از تمرکز و تراکم بعضی کاربری های فرهنگی و تفریحی در شهر، تصریح کرد: لازم است در این زمینه با همکاران شورا، تبادل نظر کرده و به مکان یابی این کاربری ها در نواحی مختلف شهر، به شدت نیاز داریم.

عضو منتخب شورای ششم شهر میاندوآب با بیان اینکه خود را مقید به شفافیت کار و پاسخگوئی می داند، اظهار کرد: در این راستا تلاش می کنیم تا به صورت  شش ماهه گزارش کاری به شهروندان ارائه دهیم.

وی با اشاره به موضوع پسماند شهری میاندوآب، افزود:با توجه به حل موقت مشکل پسماند، در این راستا به اجرای دقیق پیشنهادات مشاور طرح ارزیابی زیست محیطی برنامه ریزی کرده و امیدوارم با جذب اعتبار خوب بتوانیم عناصر موجود در طرح را اجرایی کنیم و مدیریت پسماند شهر را به عنوان الگو برای استان در بیاوریم و در کنار آن نسبت به راه اندازی کارخانه کمپوست هم نظر مساعد دارم.

تقوی به ساماندهی ورودی های شهر با استفاده از نظرات متخصصین شهری و معماران و نیز ایجاد درآمد پایدار شهری اشاره کرد و گفت: از نظر بنده میاندوآب مهمترین مشکل نه بلکه مهمترین مشکلات را دارد که این مشکلات نشات گرفته از وضعیت توپوگرافی شهر و یا نحوه تصمیم گیری ها هستند.

عضو شورای شهر میاندوآب با بیان اینکه مشکل دفع آبهای سطحی، پساب و رواناب بویژه در فصل تابستان برای مدیریت شهر، چالش جدی ایجاد می کند، تصریح کرد: در کوتاه مدت باید نسبت به پاکسازی مسیرهای پساب اقدام کرد اما برای بلند مدت از تجارب سایر شهرهای مشابه و مطالعات مشاورین امر می توان کمک گرفت تا این مشکل حل شود.

عضو منتخب شورای ششم شهری میاندوآب افزود: مشکل مهم دیگر میاندوآب فرسودگی پوشش سطح معابربوده که امیدواریم با راه اندازی کارخانه آسفالت این مشکل را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه نداشتن چشم انداز بلند مدت برای شهر عمده ترین مشکل در میاندوآب به شمار می رود، گفت: گرفتاری در مسائل روزمره و خدمات عمومی باعث شده تا از تدوین چشم انداز بلند مدت غافل شویم در حالی که چشم بلند مدت سبب می شود تا کارهای روزمره هم هدفدار انجام گیرد.

تقوی با اشاره به اینکه مشکل فروش تراکم و برهم خوردن موازنه ترافیکی بویژه در هسته مرکز شهر نیز نیاز به کارهای اساسی دارد، اظهارکرد: در شورای دور پنجم مجوز درمانگاه شبانه روزی راتصویب کرده بودم که ان شالله در این دوره عملیاتی خواهیم کرد که می توان با ارتقا به بیمارستان در جهت تعیین یک منبع برای درآمد پایدار شهری قدم های خوبی برداشت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.