میاندوآب‌ رتبه نخست استانی در جذب خیرین مدرسه‌ساز/ ۱۳۴ کلاس درس در میاندوآب به نوسازی نیاز دارد
۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۴۶
شناسه : 294046
9
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش میاندوآب‌:

تقی نژاد با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز همیشه یار و یاور ما بوده اند، افزود: در این راستا نیز با تلاش و تعامل با مجمع خیرین مدرسه ساز و مسئولان امر، میاندوآب در ۱/۵ سال گذشته رتبه نخست استانی در جذب خیرین مدرسه‌ساز به خود اختصاص داده است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش میاندوآب‌ در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات در این شهرستان اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی در میاندوآب ۳/۳۵ مترمربع است که از ۲/۲۵ مترمربع از سرانه آموزشی کشوری پایین است.

بهروز تقی نژاد با اشاره به اینکه دهه فجر سال گذشته با پیگیری های نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی احداث ۴۲ کلاس درس آغاز شد، افزود: هم اکنون ۱۲۷ کلاس درس به صورت خیرساز، مشارکتی و نیز دولتی در میاندوآب در حال احداث است.

وی با بیان اینکه یک هزار  ۷۵۰ کلاس درس در میاندوآب وجود دارد، گفت: علاوه بر کلاس های درس در دست احداث، ۱۳۴ کلاس درس دیگر نیز در میاندوآب نیاز به بازسازی دارد.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش میاندوآب‌ با اشاره به وجود ۳۲ کلاس درس کانکسی در این شهر، تصریح کرد: در راستای برچیده شدن این کلاس های درس و  مدارس تخریبی، نیازمند کمک خیرین هستیم.

تقی نژاد با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز همیشه یار و یاور ما بوده اند، افزود: در این راستا نیز با تلاش و تعامل با مجمع خیرین مدرسه ساز و مسئولان امر، میاندوآب در ۱/۵ سال گذشته رتبه نخست استانی در جذب خیرین مدرسه‌ساز به خود اختصاص داده است.

وی هم چنین از برچیده شدن بخاری های نفتی از مدارس شهرستان در سال تحصیلی آینده خبر داد و افزود:در سال تحصیلی آینده به طور کلی بخاری‌های نفتی در مدارس شهرستان میاندوآب حذف شده و سیستم گرمایشی هوشمند در تمامی مدارس جایگزین بخاری‌های چکه‌ای می‌شود.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش میاندوآب در ادامه این نشست با بیان اینکه اجرای سندتحول بنیادین در آموزش و پرورش را با جدیت دنبال می کند، گفت: در این طرح که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است،مدرسه به عنوان کانون فرهنگی و اجتماعی و تربیتی بوده و ما نیز برای تحقق آن تلاش می کنیم.

تقی نژاد با اشاره به اجرای طرح های  جابربن حیان در دوره ابتدایی و جشنواره نوجوان خوارزمی در دوره اول متوسطه، اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته ۸۰ دانش‌آموز پایه ابتدایی در طرح “جابربن‌حیان” مقام استانی را کسب کرده و در جشنواره نوجوان خوارزمی نیز ۲۸ دانش‌آموز دوره اول متوسطه رتبه های برتر استانی و کشوری را کسب کردند.

وی به موفقیت دانش آموزان میاندوآبی در آزمون سراسری نیز اشاره کرد و گفت: در آزمون سراسری امسال در این شهرستان ۲۳ نفر رتبه زیر هزار و ۱۵۵ دانش‌آموز هم رتبه زیر سه هزار را کسب کردند.

بهروز تقی نژاد گفت: ۵۵ دانش آموز میاندوآبی در آزمون سراسری امسال در رشته های پزشکی و پیراپزشکی و ۸۸نفر در دانشگاه فرهنگیان، ۱۲ دانش‌آموز در رشته ریاضی و فنی در دانشگاه‌های برتر مانند صنعتی شریف، شهید بهشتی، هوافضا و شهید رجایی قبول شده و ۱۳۲ نفر نیز از رشته‌های فنی و حرفه‌ای کشور پذیرش شدند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.