میاندوآبی ها ۳۹۷ واحد خون اهدا کردند
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۴۳
شناسه : 295809
9
در تاسوعا و عاشورای حسینی؛ رئیس پایگاه انتقال خون میاندوآب از اهدای 397 واحد خون توسط مردم این شهر در تاسوعا و عاشورای حسینی به نیازمندان خبر داد.
پ
پ

داریوش قنبری در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، با اشاره به استقبال خوب و کم نظیر مردم میاندوآب از اهدای خون در مناسبت های خاص، اظهار کرد: در همین راستا امسال در تاسوعا و عاشورای حسینی ۳۹۷ واحد خونی توسط مردم میاندوآب اهدا شد.

رئیس پایگاه انتقال خون میاندوآب افزود: در تاسوعا و عاشورای مثل همیشه تعداد مراجعه کننده برای اهدای خون بیش از این میزان بوده که از ۳۹۷ نفر خون گیری به عمل آمد و بقیه نیز به دلایل مختلف در این دو روز موفق به اهدای خون نشدندو

وی با بیان اینکه از اول ماه محرم روزانه به طور متوسط ۳۵ نفر برای اهدای خون به این پایگاه مراجعه کرده اند، گفت: از ۳۹۷  واحد خونی اهدایی، ۱۶۰ واحد در روز تاسوعا و ۲۳۷ واحد نیز در روز عاشورا خون گیری شده است.

قنبری با اشاره به اینکه استقبال مردمی در تاسوعا و عاشورای حسینی و سایر ایام خاص بی نظیر است، تصریح کرد: میزان استقبال مردم از اهدای خون در برخی مواقع به گونه ای می شود که نیروی کمکی برای تسریع در امر خون گیری به این شهرستان اعزام می شود.

رئیس پایگاه انتقال خون میاندوآب تصریح کرد:  نیاز به فرآورده های خونی اجتناب ناپذیر است و مردم نوع دوست و خیر میاندوآب برای ذخیره سازی انواع گروه های خونی به ویژه در این ایام کرونایی به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.

گفتنی است مردان در طول سال چهار مرتبه و زنان سه مرتبه با رعایت فاصله زمانی می توانند خون اهدا کنند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.