موشک‌باران «عین الاسد» تکه‌ای از پازل انتقام سخت
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
شناسه : 315074
8
 سیلی اول نه انتقام آخر؛ حمله موشکی کشورمان به پایگاه آمریکایی عین الاسد، سیلی کوچکی از نوع موشکی به آمریکای جنایت‌کار زده شد و نخستین قدم برای انتقام سخت برداشته شد.
پ
پ

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، سردار رشید اسلام و فرمانده خستگی‌ناپذیر جبهه‌های حق علیه باطل سحرگاه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ در حمله بالگردهای آمریکایی به خودروی حامل وی و همراهانش در اطراف فرودگاه بغداد، شهد شیرین شهادت را سر کشید و به یاران شهیدش پیوست.

شهادت سردار رشید اسلام حاج‌قاسم سلیمانی، غم سنگینی بر دل مردم ایران اسلامی گذاشت و امت داغدار و شهیدپرور ایران اسلامی برای انتقام خون شهید سلیمانی و یارانش لحظه‌شماری می‌کنند.

اما در ۱۸ دی‌ماه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی عین الاسد در انتقام از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و یارانش خبر داد.

در بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده بود: «زمان تحقق وعده صادق فرارسید و به اذن خداوند متعال بامداد امروز (۱۸ دی ما ۱۳۹۸) در پاسخ به عملیات جنایت‌کارانه و تروریستی نیروهای متجاوز آمریکایی و انتقام ترور ناجوانمردانه و شهادت مظلومانه فرمانده قهرمان و فداکار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار پرافتخار سپهبد پاسدار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و یارانش، رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه طی عملیات موفق بنام عملیات شهید سلیمانی با رمز مقدس یا زهرا (س) با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین‌به‌زمین پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را درهم کوبیدند.»

از زمان شهادت شهید حاج‌قاسم سلیمانی بود که واژه «انتقام سخت» وارد ادبیات مقاومت شد که با حمله موشکی کشورمان به پایگاه آمریکایی عین الاسد، سیلی کوچکی از نوع موشکی به آمریکای جنایت‌کار زده شد و نخستین قدم برای انتقام سخت برداشته شد.

انتقام سخت قطعی است

در این زمینه امام‌جمعه میاندوآب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» اظهار کرد: حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکایی، طبق فرمایش مقام معظم رهبری یک سیلی بود که به گوش آمریکا نواخته شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده با بیان اینکه انتقام سخت از قاتلان حاج‌قاسم سلیمانی قطعی است، افزود: قطعاً انتقام سخت توسط سربازان ولایت در فرصت، زمان و مکان و شرایط مناسب انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه قاتلان حاج‌قاسم سلیمانی نباید احساس امنیت داشته باشند، گفت: به حول قوه الهی، همچنان که حاج‌قاسم سلیمانی در زمان حیات خویش فردی تأثیرگذار بودند، شهادت حاج‌قاسم نیز تأثیرگذار است.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه انتقام سخت قطعی است، اظهار کرد: آمریکایی‌ها باید دمشان را روی کولشان گذاشته و از منطقه اخراج شوند.

انتقام از قاتلین حاج‌قاسم قطعی است

امام‌جمعه چهاربرج نیز در این زمینه در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه عملیات حمله به پایگاه آمریکا در عین الاسد نشانگر اقتدار واقعی ایران اسلامی بود، اظهار کرد: این اولین‌بار بود که کشوری به‌صورت مستقیم پایگاه‌های آمریکا را مورد هدف قرارداد و نشان از اقتدار ایران بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی گفت: ایران در انتقام سخت از قاتلان خون حاج‌قاسم نیز دو سطح انتقام تاکتیکی و راهبردی را طراحی کرد.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه انتقام از قاتلین حاج‌قاسم حتمی است، افزود: اخیراً فرمانده کل سپاه تأکید کرد که انتقام خون حاج‌قاسم پرونده‌ای جدا داشته و انجام می‌شود و ایران هوشمندانه انتقام راهبردی را جلوتر از انتقام تاکتیکی پیش می‌برد.

 وی با بیان اینکه از زمان شهادت حاج‌قاسم تاکنون میزان اخراج آمریکا از منطقه قطعاً بیشتر از تصورات و محاسبات قبل از شهادت حاج‌قاسم بوده است، گفت: بنابراین هم عاقلانه‌تر است که فرصت انتقام راهبردی را که به دلیل مجموعه‌ای از حوادث منطقه‌ای و بین‌المللی، فراهم شده نباید از دست داد و تا جایی که می‌توان کامل از این فرصت استفاده کرد.

جلالی با تأکید بر اینکه انتقام تاکتیکی بدون تحقق انتقام راهبردی، انتقامی ناقص و هم‌تراز نخواهد بود، افزود: حتی عملیاتی‌تر اینکه تحقق انتقام راهبردی، مقدمه و تسهیل‌کننده انتقام تاکتیکی هم قطعاً خواهد بود.

امام‌جمعه چهاربرج گفت: اگر انتقام تاکتیکی در زمانه نادرست یا با تدابیری غلط صورت بگیرد، خود چه‌بسا مخل و یا سبب تأخیر در انتقام راهبردی یعنی اخراج آمریکا از منطقه و نابودی کامل رژیم صهیونیستی هم بشود.

قطعاً انتقام سخت در راه است

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز در گفتگویی که با خبرنگار ما در این زمینه داشت، گفت: شهادت حاج‌قاسم سلیمانی یک داغ سنگینی بر دل ملت ایران و مردم آزاده جهان بود که توسط جنایت‌کارترین فرد روی زمین انجام گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد مجتهد شبستری با بیان اینکه تاریخ این جنایت را که جنایت علیه بشریت بود، هرگز فراموش نمی‌کند، افزود: کشوری که دارای خوی وحشی‌گری و جنایت بوده و داعش را به وجود آورده بود، مدافع مردم مستضعف و آزاده جهان را با خوی وحشی‌گری خود به شهادت رساند و این فراموش‌شدنی نیست.

وی گفت: حرکت دلاورمردان یگان موشکی سپاه در حمله موشکی به عین الاسد به‌عنوان نخستین اقدام، یک مرهمی بر دل زخمی ملت ایران بود.

مجتهد شبستری تصریح کرد: این حمله موشکی دل غم‌دیده مردم ایران و ملت‌های مظلوم جهان را تا حدی التیام بخشید و پاسخ و جزای جنایت‌کاران آمریکایی بود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انتقام سخت و نهایی نیز ادامه دارد که امیدواریم هرچه زودتر محقق شود، اظهار کرد: این سیلی نخست فقط مرهمی بر زخم‌های مردم غم‌دیده بود و قطعاً انتقام سخت در راه است.

وی افزود: این اقدام نشان داد که ما در قله اقتدار هستیم و آن‌قدر توانمندی داریم که بتوانیم مجهزترین پایگاه آمریکایی را در منطقه موشک‌باران کنیم.

حمله موشکی به عین الاسد فقط یک سیلی بود

نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه حمله موشکی به عین الاسد فقط یک سیلی بود، افزود: حمله موشکی مقدمه انتقام سخت است که قطعاً محقق خواهد شد.
مهدی عیسی زاده افزود: در حالی در دنیا کسی جرئت شلیک به سربازان آمریکایی را ندارد؛ ولی ایران اسلامی بار دیگر نشان داد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی با بیان اینکه انتقام سخت قطعی است و قطعاً محقق خواهد شد، تصریح کرد: امروز تفکر شهید سلیمانی جهان‌شمول شده و رزمندگان جبهه مقاومت در جای‌جای دنیا برای لحظه انتقام سخت لحظه‌شماری می‌کنند.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز آمریکایی‌ها از ترس انتقام سخت، دست‌وپا می‌زنند و قطعاً این انتقام نیز اتفاق خواهد افتاد.

صدای شکستن استخوان‌های آمریکا شنیده می‌شود

وقتی شقی‌ترین فرد دوران معاصر، دستور ترور حاج‌قاسم را می‌داد، فکر می‌کرد که با به‌شهادت‌رساندن حاج‌قاسم، همه‌چیزتمام شد؛ ولی غافل از اینکه وقتی خون شهیدی بر زمین ریخته می‌شود اثرات بیشتری خواهد داشت و این‌گونه هست که امروز حتی از تصاویر، صوت، نام و زائر حاج‌قاسم هم در هراس هستند.

امروز صدای شکستن استخوان‌های آمریکا بعد از نخستین سیلی انتقام شنیده می‌شود و رویدادهای چند ماه اخیر و شکست‌های پی‌درپی آمریکا در منطقه نشان‌دهنده این موضوع است.

 انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.