موردی از تب کریمه کنگو در میاندوآب مشاهده نشده است/ توصیه ها در پیشگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو جدی گرفته شود
۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۸:۴۴
شناسه : 275281
2

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان میاندوآب نداشته و از ابتدای امسال هیچ مورد و گزارشی در این باره مشاهده نشده است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، سهراب حیدری در گفت و گو  با خبرنگار ما گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از این بیماری در شهرستان میاندوآب نداشته ایم و از ابتدای امسال هیچ مورد و گزارشی در خصوص تب کنگو در حوزه شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب مشاهده نشده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با بیان اینکه یماری تب کریمه کنگو یکی از بیماری های ویروسی مشترک بین انسان و حیوان است که در ابتدا با علایمی مانند تب و لرز و خستگی بروز می کند، افزود: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، بیماری خونریزی دهنده ی تب دار حادی است که می تواند از طریق گزش کنه آلوده یا تماس مستقیم با خون، ترشحات یا لاشه گوشت دام آلوده یا خون، به فرد منتقل شود .

وی گفت: این بیماری در دام هیچ گونه علایم مشخصی ندارد و خطر انتقال آن به انسان در ذبح حیوان آلوده و یا یک دوره کوتاه پس از ذبح حیوان آلوده وجود دارد.

حیدری تصریح کرد: هر ساله در فصول بهار و تابستان و با شروع فصل گرما و همزمان با رشد و بلوغ کنه ها، تعداد مبتلایان به بیماری تب خونریزی کریمه کنگو افزایش می یابد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب اظهار کرد: لازم است با انجام اقدامات کنترلی و پیشگیرانه به موقع و تشدید نظام مراقبت بیماری و آموزش گسترده مردم به ویژه گروههای در معرض خطر بالا مانند قصابان، کارگران کشتارگاهها و کارگاههای بسته بندی گوشت و کلیه افرادی که به نحوی با دام سر و کار دارند و زنان خانه داری که مبادرت به خرد کردن و قطعه قطعه کردن گوشت تازه ذبح شده دام می کنند، ضمن کاهش تعداد مبتلایان به بیماری از مرگ و میر ناشی از آن نیز جلوگیری بعمل آورد.

وی با اشاره به اینکه این بیماری هر ساله در بخش هایی از کشور گزارش می شود، افزود: نیاز به توجه جدی مردم عزیز شهرستان میاندوآب به خصوص روستاییان گرامی در خصوص رعایت نکات بهداشتی و مراجعه به موقع و فوری به پزشک در صورت بروز علائم این بیماری است.

حیدری در مورد علائم این بیماری نیز گفت: علائم بیماری شبیه به سرماخوردگی بوده و می توان به مواردی مانند شروع ناگهانی تب، سردرد شدید، درد شدید در ناحیه پشت و کمر، تهوع و استفراغ، اسهال و درد شکم و در برخی از مواقع خونریزی از تمام نقاط بدن به خصوص بصورت زیرپوستی اشاره کرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.