موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در میاندوآب، مشاهده نشده است
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۴۳
شناسه : 296853
5
رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب : رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب گفت: تاکنون موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در میاندوآب، مشاهده و گزارش نشده است.
پ
پ

مهدی فتاحی در گفت وگو با خبرنگار زرین خبر در میاندوآب اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در میاندوآب، مشاهده نشده است.

رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب افزود: اقدامات مراقبتی و کنترلی در این زمینه انجام گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد آلوده و بیماریابی با عکس العمل سریع کار معدوم سازی و سایر اقدامات لازم انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در برخی کشورهای اطراف مواردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان مشاهده شده است، گفت: بیماری یابی در اولویت برنامه های ما بوده و اکیپ های مراقبتی که به روستاها مراجعه می کنند این موضوع را مدنظر دارند.

فتاحی با بیان اینکه هرگونه تلفات پرندگان و موارد مشکوک سریعا مورد بررسی قرار می گیرد، تصریح کرد: در راستای مبارزه با این بیماری با شبکه بهداشت و درمان و محیط زیست نیز همکاری و هماهنگی لازم را داریم.

رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب تصریح کرد: با توجه به اینکه در روزهای اخیر اخباری مبنی بر شیوع این بیماری در برخی کشورها مشاهده شده و با توجه به عبور پرندگان مهاجر از راه های هوایی کشورمان و و تغذیه آنها در کنار آبگیرها و.. اقدامات و تمهیدات لازم برای کنترل این بیماری اندیشیده شده و در کنار آن لازم است بویژه دهیاران در روستاها توجهات لازم را داشته و موارد مشکوک را سریعا به شبکه اعلام نمایند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.