موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در میاندوآب گزارش نشده است
۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۲۶
شناسه : 303471
5
رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان میاندوآب گزارش نشده است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، مهدی فتاحی در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان ، اظهار کرد: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان میاندوآب گزارش نشده است.

رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب افزود: سیستم مرغداری در میاندوآب کاملا تحت نظر و کنترل بوده و در بازه زمانی ۴۵ روزه از زمان جوجه ریزی تا عرضه به بازار این روند مورد پایش قرار می گیرد و عملا عرضه مرغ زنده مرغداری های شهرستان در سطح شهر و بازارهای دواب امکان پذیر نیست.

وی گفت: شبکه دامپزشکی با جدیت و بصورت شبانه روزی در جهت پیشگیری از شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان فعالیت می کند ولی برای تحقق این امر باید از فروش مرغ زنده در بازارهای هفتگی جلوگیری شده و دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی از عرضه مرغ زنده در سطح روستاها اقدام کنند.

محمدرضا رضایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار میاندوآب نیز در این جلسه گفت: عرضه طیور در سطح شهر و بازارهای دواب باید مدیریت شود، عرضه طیور بیمار در سطح شهر، روستاها و بازارهای دواب نه تنها سلامت مردم را تهدید می کند خسارات مالی جبران ناپذیری نیز بهمراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.