مقاومت و ولایتمداری و ایثار مهم ترین درس های قیام کربلاست
۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
شناسه : 295571
5
امام جمعه میاندوآب: امام جمعه میاندوآب گفت: محرم و صفر است که اسلام را نگه داشته است و اگر عاشورا نبود، دین از بین می رفت‌.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب، اظهار کرد: فلسفه قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، امر به معروف و نهی از منکر بود و دهه محرم نیز دهه امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر سه مرحله دارد، افزود: علما و فقها بر این عقیده اند که امر به معروف و نهی از منکر دارای مراتبی است و به سه مرتبه قلبی، عملی و لسانی تقسیم می شود.

وی با اشاره به درس ها و پیامدهای سیاسی قیام عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: محرم و صفر است که اسلام را نگه داشته است.

حسن زاده با بیان اینکه امام حسین(ع) فرمود برای اصلاح امت جدم قیام کردم، تصریح کرد: اگر عاشورا نبود، دین از بین می رفت‌.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه امروز در مستکبرین کشور در دنیا نیز در ایام محرم، پرچم اباعبدالله الحسین(ع) برافراشته می شود، تصریح کرد: امروز قیام عاشورا، جهان شمول شده و ندای لبیک یا حسین(ع) در همه اقصی نقاط دنیا به گوش می رسد.

حسن زاده درس مقاومت و ایستادگی را از درسهای سیاسی قیام عاشورا برشمرد و گفت: اگر روحیه مقاومت و ایستادگی و ایثار در مسلمانان باشد در آنصورت دشمنان نمی توانند کاری از پیش ببرند و در هر صورت پیروزی از آن مسلمانان است.

امام جمعه میاندوآب افزود: اگر امروز مسلمانان در لبنان و غزه و… در مقابل دشمنان‌ ایستادگی می کنند، برگرفته از فرهنگ و قیام عاشورا است.

وی ولایت‌مداری را از دیگر درس های مکتب عاشورا عنوان کرد و افزود: در عاشورا افراد زیادی بودند اما در آزمون ولایت‌مداری قبول نشده و در مقابل امام حسین(ع) ایستادند ولی در مقابل یاران صدیق امام حسین(ع) دست از ولایت برنداشتند و به سعادت رسیدند.

حسن زاده به برگزاری مجالس عزای حضرت سیدالشهداء(ع) اشاره و با تاکید بر دقت و توجه ویژه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی واهمیت دادن برگزارکنندگان جلسات و آحاد شرکت‌کنندگان به رعایت ضوابط و فاصله‌ها، اظهار کرد: مردم و عزادران حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) به جد دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.