مقاومت و ایستادگی راه غلبه بر دشمنان است/ دشمنان با ناراحتی جبهه مقاومت خوشحال و با پیشرفت آن ناراحت می‌شوند/ نسل چهارم، انقلابی تر و با صلابت تر از نسل اول انقلاب است/ وجود انحراف ناشی از ضعف نظارت مجلس است
۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
شناسه : 274397
2

امام جمعه میاندوآب گفت: نباید دشمن شاد کن بوده و عقب نشینی کرد بلکه باید با دشمن مبارزه کرد، چرا که اگر در مقابل دشمن انحطاط نشان دهیم، دشمن گستاخ تر می شود

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری، اظهار کرد: حل مسائل مختلف کشور مانند مسائل اقتصادی و غیره را نباید به برجام و مسائل خارجی که از اختیارمان خارح است، گره بزنیم چرا که دشمن هر روز بهانه جدیدی می آورد و در آن صورت زمان از دست می دهیم.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان، گفت: انعطاف در برابر دشمن او را گستاخ تر می کند اما ایستادگی او را عقب می راند.

وی به سیاست مقاومتی در قرآن اشاره کرد و افزود: قرآن کتاب مقاومت است و دستورات دینی نیز به امر مقاومت و ایستادگی است نه عزلت و مذاکره و عقب نشینی و همواره در طول تاریخ نیز بارها مشاهده کرده ایم که کسانی که مقاومت کرده اند پیروز بوده اند.

حسن زاده تصریح کرد: صدام حسین ها و حسنی مبارک ها سیاست عقب نشینی را انتخاب کردند و سرنوشت آنها آنگونه شد و در مقابل مقاومت در هشت سال دفاع مقدس، 33 و 22 روزها پیروز شد.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه استکبار از پیروزی وموفقیت و خوشی مسلمانان در هراس است، اظهار کرد: قرآن می فرماید که اگر صبر و مقاومت کرده و تقوا پیشه کنید، حیله های دشمنان بر شما اثر نمی کند و حیله و مکر آنها به خودشان بر می گردد و از دشمن نهراسید و عقب نشینی نکنید.

وی افزود: نباید دشمن شاد کن بوده و عقب نشینی کرد بلکه باید با دشمن مبارزه کرد، چرا که اگر در مقابل دشمن انحطاط نشان دهیم، دشمن گستاخ تر می شود.

حسن زاده گفت: نباید در مقابل دشمن عقب نشینی و از مبانی دینی که دستور به مقاومت و ایستادگی می دهند، چشم پوشی شود.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه نتیجه اعتماد به دشمن، شفاف و روشن است، اظهار کرد: باید این را در نظر داشت که تنها با اندیشه و تفکر مقاومت می توان بر دشمنان چیره شد.

وی با بیان اینکه جوانان امروز ما کمتر از جوانان اول انقلاب نیستند، تصریح کرد: بر خلاف تصورغلط عده ای که می گویند که جامعه امروزی  متفاوت از گذشته است، باید بگوییم که اگر در ابتدای انقلاب با فتوای خمینی کبیر، جوانان در جبهه ها از حریم کشور، انقلاب و اسلام دفاع کردند امروز نیز با فتوای رهبر معظم انقلاب، جوانانی مثل شهید حججی ها در فراتر از مرزها از حریم اسلام و انقلاب اسلامی دفاع می کنن.

حسن زاده افزود: به ضرس قاطع می گویم که جامعه امروزی، انقلابی تر از جامعه سال 42 و 57 است و ما امروز این را به عینه به چشم خود با وجود امثال شهید حججی ها می بینیم.

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: امروز جوانان این مرز و بوم و جبهه مقاومت، همه گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند تا با یک اشاره مقام عظمای ولایت، حیفا و تل آویو را با خاک یکسان کرده و تمام توطئه و نیرنگ دشمنان را در یک چشم به هم زدن نابود کنیم.

حسن زاده با اشاره به درگذشت حجت الاسلام و المسلمیین غلامرضا حسنی، عالم و مجاهد نستوه آذربایجان، گفت: حجت الاسلام حسنی، مبارز نستوه و مجاهد میدان های سخت و دفاع از ارزش ها و انقلاب بود که لباس رزم را با لباس دین عجین کردند.

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: حجت الاسلام حسنی مرد میدان های سخت و مرد مبارزه بودند که در 91 سال عمر خود از مسیر ولایت جدا نشد و همیشه در میدان مبارزه آماده بود.

وی با اشاره به سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجلس از قدرت نظارتی برخوردار است و باید به رسالت و وظیفه حقیقی خود عمل کند.

حسن زاده گفت: اگر در برخی دستگاه ها عملکرد ضعیف است و اگر برخی دستگاه ها نتوانسته اند مردم را راضی کنند، مجلس باید نظارت کرده و از قدرت خود استفاده کند و جلوی انحراف را بگیرد.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه اگر انحراف وجود داشته باشد از ضعف مجلس است، اظهار کرد: نباید به گونه ای باشد که ابتدا موردی و دزدی پیدا شده وسپس مجلس وارد عمل شود و به وظیفه نظارتی خود عمل کند.

وی به صفات مومنین در قرآن اشاره کرد و افزود: خشوع و خضوع در نماز، دوری از گفتار و عمل بیهوده و پاکدامنی از صفات فردی مومنین و هجرت و جهاد، دقت در انتخاب دوست، امر به معروف ونهی از منکر، پرداخت زکات، دوری از ربا و امانت داری از صفات اجتماعی مومنین است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.