مقاومت و اتحاد، راه مبارزه با دشمن است
۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۳۰
شناسه : 318565
1
امام‌جمعه میاندوآب: امام‌جمعه میاندوآب گفت: راه مقابله و ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان؛ مقاومت، اتحاد و همدلی است.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نماز عید فطر در میاندوآب با تأکید بر اینکه باید دستاوردهای ماه مبارک رمضان را در طول سال حفظ کنیم، اظهار کرد: روزه‌گرفتن و هر کار خیری اثر معنوی خوبی دارد که این اثر را باید حفظ کرد که البته حفظ و نگه‌داشتن این دستاوردها و این اثر معنوی از به‌دست‌آوردن آن سخت‌تر است.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه این ماه رمضان دستاوردهای زیادی داشت، اظهار کرد: باید از دستاوردهای ماه رمضان مراقبت کرده و در طول سال از آنها بهره‌مند شویم.

وی گفت: تعاون، کمک به یکدیگر، تقرّب به پروردگار عالم، پاکیزگی روح، معنویت، آشناشدن با بسیاری از معارف الهی و اسلامی، کمک به آزادی زندانیان و برپایی سفره‌های افطاری و حضور دشمن‌شکن در روز قدس از جمله دستاوردها در ماه مبارک رمضان بود که باید این دستاوردها را حفظ کنیم.

حسن‌زاده تصریح کرد: روزه‌داری سبب قوی‌شدن و تقویت روح ایمان و عبودیت در انسان می‌شود.

امام‌جمعه میاندوآب در ادامه با اشاره به اینکه قرآن همه را به مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان دعوت می‌کند، اظهار کرد: مقاومت ریشه قرآنی و دینی داشته و رمز پیروزی و راه مقابله با دشمن نیز مقاومت است.

وی با بیان اینکه قرآن می‌گوید که انسان نباید بی‌خاصیت و بی‌تفاوت باشد، افزود: بی‌خاصیت بودن و «به من چه» گفتن مغایر با فرهنگ و درسی است که قرآن به ما می‌دهد.

حسن‌زاده تصریح کرد: قرآن کتاب مقاومت بوده و دستورات دینی نیز به امر مقاومت و ایستادگی است نه عزلت و عقب‌نشینی.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه اگر عقب‌نشینی کنیم، دشمن پیشروی می‌کند، افزود: در هشت سال دفاع مقدس، در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح که حمایت استکبار جهانی را نیز داشت و بیش از ۴۰ کشور او را همراهی می‌کردند؛ ایستادگی و مقاومت کرده و شکستش دادیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از سال ۴۲ به رهبری امام خمینی (ره) حرکتی را شروع کرد که دنیا را به لرزه درآورد و دل‌ها را تصرف کرد، گفت: امام خمینی (ره) به پشتوانه مردم با پیروزی انقلاب اسلامی، طاغوت را از کشور بیرون کردند و به مردم عزت دادند و دشمنان از این پیشرفت و عزت ناراحت هستند.

حسن‌زاده با تأکید بر اینکه همواره باید وحدت و اتحاد خود را حفظ کنیم، اظهار کرد: برای اینکه دشمنان را مأیوس کنیم؛ باید اتحاد و همدلی را حفظ و عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب را در سرلوحه کار خود قرار دهیم.

امام‌جمعه میاندوآب هم چنین با اشاره به اهمیت مسئله تولید و اشتغال در کشور، گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز سال در نام‌گذاری و فرمایشات نوروزی خویش فرمودند؛ همه باید به میدان آمده و در راستای رونق تولید قدم برداریم.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.