مقام شهادت، مقام رستگاری و سعادت است/ شهدا از جایگاه والایی در نزد پروردگار برخوردار هستند
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۳۵
شناسه : 302928
7
امام جمعه میاندوآب: امام جمعه میاندوآب گفت: شهدا از جایگاه والایی در نزد پروردگار برخوردار هستند و عند ربهم یرزقون اند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلیمن حمید حسن زاده در مراسم یادواره شهدای پایگاه شهدای نظام آباد حوزه شهید بروجردی گوگ تپه میاندوآب در سخنانی با تاکید بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: باید همواره یاد و خاطره شهدا را گرامی داشته و در مسیر شهدا قدم برداریم.

امام جمعه میاندوآب افزود: بهترین نوع مرگ و کوچ از این دنیا به دنیای دیگر، شهادت و فدا کردن جان در راه خدا است و شهدا این مسیر را انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه به فرموده قرآن شهدا زنده بوده و در نزد پروردگار روزی داده می شوند، گفت: شهدا از جایگاه والایی در نزد پروردگار برخوردار هستند و عند ربهم یرزقون اند.

حسن زاده با اشاره به اینکه انبیا و اولیای الهی و علمای ربانی و شهدا ناظر بر اعمال ما هستند، تصریح کرد: شهید یعنی شاهد یعنی کسی که در راه خدا جان خود را فدا می کند و وارد رحمت الهی می شود.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه مقام شهادت، مقام رستگاری و سعادت است، اظهار کرد:  در بزرگی مقام شهدا همین بس که خداوند در قرآن کریم می فرمایند ” و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله اموتا بل احیا عند ربهم یرزقون” و یا امیرالمؤمنین امام علی(ع) در محراب شهادت گفتند” فزت ورب الکعبه”.

وی در ادامه به شهدای مدافع حرم اشاره کرد و افزود: مدافعان حرم، رویش های انقلاب هستند که شهدای مدافع حرم با خدا معامله کرده و جان خود را در راه خدا فدا کردند.

هم چنین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب نیز دراین مراسم در سخنانی گفت: جنگ به ظاهر تمام شده اما در واقع تمام نشده است و دفاع همچنان باقیست و دشمن از طریق جنگ نرم وارد میدان شده است.

سرهنگ پاسدار حسین فرج زاده با بیان اینکه امام راحل(ره) فرمودند بکشید ملت ما را بیدارتر می شود ، افزود: شهدا در راه دفاع از امنیت  و آرامش ما جان فشانی کرده و به آرزوی خویش دست یافتند.

تجلیل از خانواده های معظم شهدا از دیگر بخش های این مراسم معنوی بود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.