مقابله با تحریف شخصیت و مکتب امام خمینی(ره) از ابعاد جهاد تبیین است/ فیلم نامقدس عنکبوت مقدس؛ بخشی از جنگ ترکیبی دشمنان اسلام است
۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
شناسه : 300720
5
امام جمعه چهاربرج:

امام جمعه چهاربرج گفت: یکی از ابعاد مهم جهاد تبیین، مقابله با ابعاد مختلف تحریف شخصیت و مکتب امام خمینی(ره) است، ضرورتی که امام خامنه ای(مدظله العالی) همواره بر آن تاکید کرده اند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج گفت: یکی از ابعاد مهم جهاد تبیین، مقابله با ابعاد مختلف تحریف شخصیت و مکتب امام خمینی(ره) است، ضرورتی که به بیان امام خامنه‌ای آنچه در باب امام و انقلاب – که اینها به هم گره خورده‌اند و یاد امام و نام امام از نام انقلاب جدا نیست- گفته شده است، همه‌ی مسائل مربوط به امام و انقلاب نیست.

وی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر یک حقیقتی بارها تکرار نشود و با جزئیّات و خصوصیّات ذکر نشود، گمان تحریف این حقیقت به‌مرور وجود دارد و لذا ما باید حقایقی را که در باب امام و در باب انقلاب گفته شده است  تکرار کنیم تا مجال تحریف را از تحریف‌کنندگان بگیریم.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه امام(ره) دارای ابعاد شخصیتی متعددی بودند که از کنار هم قرار گرفتن همه آن ابعاد تصویری از شخصیت ایشان شکل می‌گیرد، گفت: امام(ره) سیاستمدار، اندیشمند، فقیه، عارف، رهبر سیاسی، فیلسوف و… بودند و تنها با توجه هم‌زمان به همه این ابعاد وجودی ایشان است که تصویری دقیق از ایشان شکل می‌گیرد.

جلالی تصریح کرد: اثباتِ اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی، اتّکال به کمک الهی و اعتماد به صدق وعده‌ی الهی، قرار داشتن در جبهه مخالف مستکبران و ضدّیت با استبداد، استعمار و استکبار، اعتقاد به اراده‌ و نیروی مردم، حمایت از محرومان و مستضعفان، اعتقاد به استقلال کشور و رد سلطه‌پذیری، قضاوت بر اساس معیار حال فعلی افراد، عقلانیت و معنویت توأمان، تأکید بر حفظ وحدت، اصرار بر سازندگی کشور و تحویل یک نمونه عملی از کشور و جامعه اسلامی به جهان از ابعاد مختلف شخصیت و مکتب امام خمینی(ره) هستند.

وی با بیان اینکه جریان تحریف امام، عمدتاً در سه حوزه‌ی زیر شبهه‌سازی و تحریف‌گری دارند، تصریح کرد: جریان تحریف با هدف ایجاد انحراف در صراط مستقیم انقلاب و ملت ایران در زمینه‌هایی مثل عدول از استکبارستیزی، مذاکره با آمریکا،  زیرسؤال بردن فلسفه انقلاب اسلامی، از بین بردن امکان بهره‌مندی نظام از ذخایر معرفتی مکتب امام(ره)، عقده‌گشایی‌های و انتقام از امام و انقلاب، اتهام‌زنی به نظام مبنی بر فاصله گرفتن از مکتب امام(ره) و زیرسؤال بردن نظام اسلامی و سلوک سیاسی و مدیریتی رهبر معظم انقلاب، به دنبال تحریف شخصیت امام(ره)، اندیشه و بیانات امام(ره) و عملکرد و سلوک مدیریتی امام راحل(ره) هستند.

جلالی در ادامه با اشاره به اینکه فیلم نامقدس عنکبوت مقدس؛ بخشی از جنگ ترکیبی دشمنان اسلام است، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های همیشگی دشمنان، و راهبرد کلان آنها در اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی، قداست‌شکنی از مقدسات اسلامی است.

وی گفت: ما ضمن محکوم کردن این فیلم ضد اسلامی همین‌جا از هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر که دغدغه اسلام و ایران دارند می‌خواهیم پاسخ این جریان‌های مسموم و عناصر مفلوک آن را با تولید آثار فاخر و تأثیرگذار دینی و انقلابی و ملی بدهند.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه ادعای دروغین جدایی هنر از سیاست نیز بار دیگر در این جشنواره مشاهده شد، افزود: برخلاف همه پروتکل‌های رایج این جشنواره‌ها در افتتاحیه این جشنواره رییس جمهوری اوکراین سخنرانی کرد! این درحالی است که مدعیان آزادی‌خواهی و هنر آزاد همواره بر جدایی عرصه هنر از سیاست تأکید کرده‌اند!

جلالی با اشاره به اینکه این فیلم که بیشتر به شب نامه سخیف تصویری شبیه است و سازنده این فیلم مسیر سلمان رشدی خائن و ملعون و آتش زنندگان قرآن را رفته است، اظهار کرد: ما مسلمانان از فرانسه و عوامل جشنواره فیلم کن خواهانیم نسبت به احساسات جریحه دار شده میلیون ها شیع پاسخگو بوده و این لکه ننگ ضد فرهنگی را از کارنامه خود بزدایند.

وی هم چنین با بیان اینکه توقیف نفت کش‌های یونان؛ باردیگر اثبات اقتدار دریایی ایران بود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اخیراً در واکنش به دزدی دریایی یونان و آمریکا در ارتباط با توقیف نفتکش ایرانی بار دیگر اقتدار دریایی خود را اثبات کرد و ۲ نفتکش یونان را توقیف کرد.

امام جمعه چهاربرج گفت: ایران نه‌تنها در عرصه دریایی بلکه در عرصه‌های مختلف نشان داده است که با مطرح شدن منافع و عزت ملی هیچ‌گونه تردیدی در راستای اقدام محکم و قاطع با متجاوزان باقی نمی‌ماند والبته به حقوق همه کشورها در عرصه دریانوردی و کشتیرانی بین‌المللی احترام می‌گذارد اما زمانی که منافعش توسط دیگران به خطر بیفتد اقدامات متقضی و تنبیهی را نیز بکار خواهد گرفت.

جلالی به پیام های اقدام قاطع سپاه پاسداران اشاره و تصریح کرد: ایران در دفاع از منافع ملی خود، مماشات نخواهد کرد و برای تأمین منافع خود دست بسته نیست و به اقدامات خصمانه غرب با قاطعیت پاسخ خواهد داد.

وی افزود: اگر غربی‌ها بخواهند با دزدی دریایی هر وقت اراده کردند نفتکش‌های ایرانی را به بهانه تحریم‌ها توقیف کنند، باید این مسئله را نیز در نظر بگیرند که دوران بزن در رو تمام شده است و اگر در محاسبات خود اشتباه کنند، ایران هم ابزارهایی در اختیار دارد که می‌تواند دشمنان را تنبیه کند.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه طبق کنوانسیون های بین المللی ایران حق دارد در صورتی که منافع ملی خود را در مخاطره ببیند، اقدامات مشابهی را انجام دهد، گفت: ایران برای دفاع از منافع ملی خود، در مسیر احقاق حقوق ملت اقدام خواهد کرد تا دشمنان بدانند که این مسیر ، راه قطعی ایران ، در حال و آینده است.

امام جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه این حرکت نشان می‌دهد آنان خواهان کاهش تنش‌ها نیستند و دوست دارند با فشار و اجبار ایران را وادار به توافق کنند، تصریح کرد: اقدام سپاه پاسداران نشان داد که «قاعده چشم در برابر چشم» همچنان حکمفرما است و اگر غربی‌ها بخواهند اموال ایران را غارت کنند، ایران می‌تواند هزینه‌های دو برابری به آن‌ها تحمیل کند.

وی گفت: ایران انقلابی دیرزمانی است که بر اساس دکترین‌های نظامی خود بر اهمیت گسترش نیروی دریایی برای تأمین منافع ملی‌اش تاکید دارد و رویارویی‌های اخیر بر درستی راهبردهای ابلاغی فرماندهی کل نیروهای مسلح ایران صحه گذاشت.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.