معلمین نقش مهمی در تعلیم و تربیت و هدایتگری دارند
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۱۹
شناسه : 294221
6
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب گفت: در اهمیت جایگاه شغل معلمی همین بس که معلمان ادامه دهنده رسالت انبیا بوده و هدایتگر بشر هستند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، در مراسمی با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب و رئیس اداره آموزش و پرورش این شهرستان و مسئول بسیج فرهنگیان از دبیران مدرسه راهیان کوثر بهار قرآن در میاندوآب به مناسبت هفته معلم تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب در سخنانی با اشاره به جایگاه و اهمیت شغل معلمی، اظهار کرد: در اهمیت جایگاه شغل معلمی همین بس که معلمان ادامه دهنده رسالت انبیا بوده و هدایتگر بشر هستند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب افزود: امام خمینی(ره) معلمی را شغل انبیا دانسته و می فرمایند که مقام معلم مقام والایی بوده و جایگاه معلم جایگاه قرآنی است و مقام معظم رهبری نیز از معلمین به عنوان افسران پیشرفت نام می برند.

وی با بیان اینکه معلمین رسالت خطیر و مهمی بر عهده دارند که باید به نحو احسن به آن عمل کنند، افزود: معلمین نقش مهمی در تربیت انسان ها دارند و این معلمان هستند که می توانند شهید باکری ها و شهید حججی ها تربیت کنند.

پالهنگ با تاکید بر اینکه باید این امانت را حفظ کرد، گفت: مجموعه آموزش و پرورش بعد از خانواده؛ تاثیرگذارترین مجموعه بر روی فرزندان و دانش آموزان هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب با بیان اینکه دشمنان امروز به دنبال حذف فرهنگ قرآنی و دینی از تعلیم و تربیت و جایگزین کردن فرهنگ غربی هستند، اظهار کرد:  با تلاش و رسالت معلمان بر اساس تعالیم دین برگرفته از فرهنگ قرآنی، تهاجم های فرهنگی دشمنان که از ابزارهای مختلفی مانند ماهواره، فضای مجازی و… استفاده می کند،خنثی می شود.

پالهنگ با تاکیدبر مراقبت از فرزندان در استفاده از فضای مجازی که اتاق فکر استکبار جهانی روی آن برنامه ریزی می کند، افزود: باید در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی و قرآنی در بین دانش آموزان تلاش کرد  و در این راستا نسبت به تولید محتوا توجه ویژه ای داشت.

دانش آموزان قرآنی و افراد در تراز نظام تربیت کنیم

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش میاندوآب نیز در این مراسم در سخنانی از تمامی فرهنگیان و زحمات و تلاش های آنان در عرصه آموزش و تعلیم و تربیت، بخصوص حضور و فعالیت مداوم آنان در شبکه شاد و فضای مجازی تجلیل کرد.

بهروز تقی‌نژاد با اشاره به شرایط منحوس کرونایی و تغییرات مشهود  و اساسی در زیست بوم جدید، گفت: همت مضاعف و ابتکار معلمان در به ثمر نشاندن اهداف آموزشی و تربیتی ستودنی بود.

وی با بیان اینکه جایگاه  رفیع علم و تعلیم و تزکیه از قرآن شروع شده است، افزود: به تعلیم و تدبر در قرآن تاکید شده است و ما نیز باید به تعالیم قرآنی چنگ بزنیم و دانش آموزان قرآنی و افراد در تراز نظام تربیت کنیم.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش میاندوآب با اشاره به اینکه در این عصر و زمانه فرزندان ما به شدت آماج آسیب ها هستند، تصریح کرد: همه تلاش ما تحقق سند تحول بنیادین در مدارس است و از سوی دیگر نیز نباید از تولید محتوا غافل شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.