معدوم‌سازی ۱۰۶ تن فرآورده خام دامی در میاندوآب
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
شناسه : 315763
3
رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب خبر داد: رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب گفت: از ابتدای امسال بیش از ۱۰۶ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی و فاسد در این شهرستان کشف و معدوم‌سازی شده است.
پ
پ

مهدی فتاحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، اظهار کرد: نظارت بر بهداشت عمومی و فرآورده‌های خام دامی یکی از حوزه‌‌های کاری شبکه دامپزشکی است که در این راستا واحد نظارت بر بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب افزود: در این راستا از ابتدای امسال بر کشتار ۲ هزار و ۱۲۳ دام سنگین، بیش از یک هزار رأس دام سبک و ۴ میلیون و ۸۱ هزار قطعه مرغ در شهرستان میاندوآب نظارت شده است.

وی گفت: امسال ۲ هزار و ۷۱۰ مورد بازرسی بهداشتی از مراکز تولید، عرضه و توزیع مواد خام دامی در میاندوآب انجام و در این بازرسی‌ها نیز ۲۱۳ مورد نمونه‌برداری در راستای کنترل کیفیت محصولات خام دامی انجام‌گرفته است.

رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب تصریح کرد: از ابتدای امسال ۱۰۶ هزار و ۶۶۴ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی و فاسد در بازرسی‌های انجام گرفته؛ کشف و معدوم‌سازی شده است.

فتاحی اظهار کرد: در این راستا ۲۴ فقره پرونده تخلف بهداشتی نیز تشکیل و به مراکز قضایی ارجاع داده شده است.

وی گفت: به‌منظور کنترل و نظارت بر سلامت فرآورده‌های دامی، ۴۷۵ فقره پروانه حمل بهداشتی فرآورده‌های خام دامی شامل حمل دام زنده به کشتارگاه‌ها، مراکز پرورشی و حمل نهاده‌های دامی صادر شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب هم چنین با بیان اینکه اکیپ‌های نظارتی شبکه دامپزشکی همواره در سطح شهرستان فعال بوده و ضمن افزایش بازدیدها از اماکن غیرمجاز کشتار دام، با متخلفین طبق قانون برخورد می‌شود، گفت: در صورت مشاهده هر گونه گوشت مشکوک در سطح مراکز عرضه و طبخ، بازرسین شبکه دامپزشکی، اقدام لازم را در راستای توقیف، ضبط و نمونه‌برداری به‌منظور تشخیص نوع گوشت انجام می‌دهند.

فتاحی تصریح کرد: از شهروندان عزیز خواهشمندیم در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، موضوع را به‌صورت حضوری و یا از طریق شماره تماس‌های ۴۵۲۲۸۲۶۰ و ۴۵۲۲۴۵۲۲ با شبکه دامپزشکی در جریان بگذارند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.