توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در اولویت قرار گیرد
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
شناسه : 314003
4
بخشدار بخش مرکزی میاندوآب: بخشدار بخش مرکزی میاندوآب گفت: توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در راستای ارتقای ضریب بهره‌وری آب، باید در اولویت قرار گیرد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، مصطفی باقرنژاد امروز در آئین معارفه رئیس مرکز جهاد کشاورزی مرحمت‌آباد در سخنانی با اشاره به اهمیت کشاورزی در میاندوآب، اظهار کرد: دشت حاصلخیز میاندوآب یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان بوده و نقش مهمی در تولید محصولات کشاورزی دارد.

بخشدار بخش مرکزی میاندوآب با تأکید بر اینکه توسعه کشاورزی مکانیزه و مدرن در این شهرستان از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: باتوجه‌به تغییرات اقلیمی و کاهش نزولات جوی، با کمبود منابع آبی مواجه هستیم و توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در راستای ارتقای ضریب بهره‌وری آب، یکی از راهکارهای اصولی در این زمینه بوده که باید در اولویت قرار گیرد.

وی با تأکید بر بهره‌گیری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های کشاورزی در راستای اشتغال‌زایی، گفت: با برنامه‌ریزی اصولی و دقیق، می‌توان طرح‌ها و پروژه‌های تولیدی مناسبی را در حوزه کشاورزی پیاده کرد.

بخشدار بخش مرکزی میاندوآب هم چنین با ابراز رضایت و قدردانی از زحمات و جدیت مدیریت جهاد کشاورزی در پیگیری مطالبات کشاورزان، تصریح کرد: کارهای اساسی و زیر بنایی خوبی در راستای به‌حداقل‌رساندن هدررفت آب، مکانیزه نمودن پروسه تولید محصولات کشاورزی و توسعه بخش کشاورزی شهرستان صورت‌گرفته است.

باقرنژاد اظهار کرد: جهاد کشاورزی خانه دوم کشاورزان است و امروز درهای این اداره همواره به روی کشاورزان باز است، دیدار بی‌واسطه مردم با مسئولین از برکات این انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

مراکز جهاد کشاورزی، نقش مهمی در افزایش راندمان تولید دارند

معاون اداری و مالی مدیریت جهاد کشاورزی میاندوآب نیز در این مراسم به نقش مراکز جهاد کشاورزی در تولید اشاره کرد و گفت: نقش مراکز جهاد کشاورزی در انتقال دانش فنی و نفوذ علم روز به عرصه‌های تولید بسیار مهم است.

یونس ظهیری افزود: در راستای پیشبرد اهداف سازمانی و توسعه کشاورزی پایدار، باید دانش و علم روز از مراکز تحقیقات کشاورزی به عرصه‌های تولید انتقال یابد و مراکز جهاد کشاورزی دراین‌خصوص نقش اساسی دارند.

وی در ادامه با معرفی «شهناز نیکزاد» به‌عنوان رئیس جدید مرکز جهاد کشاورزی مرحمت‌آباد، اظهار کرد: امیدواریم با توکل به خداوند متعال، بهره‌گیری از پتانسیل‌های کشاورزی منطقه و همکاری کارکنان توانمند مرکز و ایجاد تعامل مطلوب با سایر بخش‌ها و ادارات ستاد مدیریت، در راستای بهبود معیشت و اقتصاد خانوارهای روستایی و توسعه بخش کشاورزی دهستان مرحمت‌آباد مفید واقع شویم.

در ادامه این مراسم «شهناز نیکزاد» با ابلاغ حکمی از سوی «رضا مقدم» معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب، به‌عنوان رئیس مرکز جهاد کشاورزی مرحمت‌آباد معرفی و از زحمات «ایرج ملک‌زاده» رئیس سابق این مرکز تجلیل شد.

«شهناز نیکزاد» مدیر جدید مرکز جهاد کشاورزی مرحمت‌آباد؛ متولد سال ۱۳۵۷، دانشجوی مقطع دکتری در رشته فیزیولوژی گیاهان زراعی و دارای ۱۹ سال سابقه خدمت به‌عنوان کارشناس اداره ترویج و امور اداری، مسئول واحد زراعت جهاد کشاورزی میاندوآب و کارشناس مرکز جهاد کشاورزی شاهین‌دژ است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.