مسموم کردن دانش آموزان روی دیگر جنگ ترکیبی دشمن است
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
شناسه : 306255
3
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: اگر جنگ ترکیبی را جنگ چند ضلعی مرکب از ابعاد سیاسی، اقتصادی، امنیتی، تبلیغاتی، رسانه ای، اطلاعاتی و دیپلماسی بدانیم باید بگوییم؛ پدیده مسمومیت دانش‌آموزان نیز از ابعاد ترکیبی برخوردار است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به جنگ ترکیبی دشمنان علیه کشورمان، اظهار کرد:اگر جنگ ترکیبی را جنگ چند ضلعی مرکب از ابعاد سیاسی، اقتصادی، امنیتی، تبلیغاتی، رسانه ای، اطلاعاتی و دیپلماسی بدانیم باید بگوییم؛ پدیده مسمومیت دانش‌آموزان نیز از ابعاد ترکیبی برخوردار است.

امام جمعه چهاربرج افزود: این مسمومیت ها علاوه بر مسمومیت جسمی، مسمومیت روحی و روانی و امنیتی و شناختی است.

وی گفت:” اکثریت‌نمایی” حادثه و ” بزرگ‌نمایی” آن و ” ضعیف‌نمایی” توان نظام در مواجهه با این پدیده، از اهداف اصلی این فضاسازی روانی است.

جلالی با بیان اینکه سناریوی جدید ضدانقلاب، ادامه همان سناریوی اغتشاشات پاییز است، تصریح کرد: دشمن می‌خواست جامعه زنان، دانشجویان و دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان را در مقابل نظام قرار دهد اما شکست خورد و این‌بار از این طریق در پی رسیدن به همان هدف است.

امام جمعه چهاربرج اظهار کرد: گرچه هنوز امکان اظهارنظر قطعی در مورد ریشه و عوامل این اتفاق وجود ندارد اما فضاسازی‌ رسانه‌های معاند و شبکه‌های مرتبط با آنها در داخل به‌ویژه اصرار بر استفاده از واژه هراس‌آور حمله شیمیایی به مدارس، این گمانه را تقویت می‌کند که یا آنها خود به هر شکلی، درگیر و عامل این وضعیت هستند یا دستِ‌کم فضای پیش‌آمده را فرصتی مناسب برای موج‌سواری و رسیدن به اهداف ضد مردمی خود می‌دانند.

وی به اهداف اساسی دشمن از پدیده مسمومیت دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: دشمن به دنبال شکستن احساس امنیت در جامعه بوده و در طراحی هوشمندانه و خباثت‌آمیز مسمومیت‌های سریالی مدارس، دشمن طبق معمول به‌جای امنیت، «حس امنیت» را هدف قرار داده است؛ چراکه ازبین‌بردن حس امنیت در خانواده‌ها، کم‌هزینه‌تر و پرثمرتر از رویارویی با امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران است.

جلالی افزود: تعطیلی مدارس و توقف رشد علمی و تحصیلی فرزندان ایران، اتهام زنی به جمهوری اسلامی، تهمت‌پراکنی علیه دین و دینداران و بویژه قُم‌هراسی از دیگر اهداف دشمنان است.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با جدیت و قاطعیت با این قضیه برخورد کردند، گفت: برخورد با این پدیده باید، نه مواجهه ساده‌انگارانه و سهل‌انگارانه باشد و نه مواجهه مغرضانه و انتقام‌جویانه که اکنون برخی عناصر ورشکسته جناحی و سیاسی دارندبلکه مواجهه باید مسئولانه، حکیمانه و قاطعانه باشد.

وی تصریح کرد: این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که رهبر حکیمی که در مواجهه با فتنه‌های بزرگ مانند اغتشاشات اخیر بخش عمده‌ای از عناصر و عوامل آن را مورد عفو و تخفیف در مجازات قرار می‌دهند اینجا سخن از اشد مجازات بدون اغماض می‌گویند

جلالی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در این زمینه و با بیان اینکه هدف این جنایت “بیگناه‌ترین و معصوم‌ترین” اقشار جامعه و کودکان و نوجوانان و بویژه دختران عزیز دانش‌آموز  هستند، اظهار کرد: این جنایت “خانواده‌ها ” را که سلول بنیادین جامعه و مایه اصلی قوام جامعه هستند هدف قرار داده است.

امام جمعه چهاربرج به روز درختکاری نیز اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در روز درختکاری، نکات مهمی را در موضوع زیست‌محیطی یادآور شدند که باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانات کوتاه خود در روز درختکاری امسال به موضوع اقتصاد و معیشت مردم هم اشاره داشتند، اظهار کرد: این اشاره، گویای دغدغه و نگرانی ایشان نسبت به این مسأله است.

جلالی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در بیانات خویش به درد قدیمی و بیماری مُزمن «اقتصاد تک محصولی» اشاره کردند، افزود: اقتصادهای تک‌محصول، بسیار آسیب‌پذیرند و با اندک نوسانات اقتصادی و یا کاهش تقاضا برای تک محصول‌شان، دچار مشکلات جدی و بحران می‌شود.

وی تصریح کرد: اقتصاد تک‌محصولی یعنی اقتصاد وابسته به تولید و صادرات یک یا محصول محدود و این نوع زمینه‌ساز عقب‌ماندگی اقتصادی و توسعه‌نیافتگی کشورها می شود و در همین راستا رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده اند که مسئولان آنجایی که می‌توانند باید وابستگی اقتصادی کشور را به نفت کم کنند.

امام جمعه چهاربرج به اقتدار دریایی ایران از خلیج فارس تا اطلس نیز اشاره کرد و گفت: ماموریت های فرامنطقه‌ای اخیر نیروی دریایی ایران نشان می‌دهد ایران دیگر مثل گذشته امنیت خود را در خلیج فارس و اقیانوس هند دنبال نمی‌کند بلکه همه مناطق جهان در راهبرد دفاعی ایران قرار گرفته است و سعی دارد در قامت یک قدرت بزرگ نظامی در جهان قد علم کند و پیامی برای دشمنان است که در همه‌جا دنبال آنهاست و اگر اشتباه نسنجیده‌ای مرتکب شوند، پاسخ دردناکی را دریافت خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به سفر گروسی به ایران و نشست شورای حکام اشاره و اظهار کرد:ایران با امضای سند روز شنبه با گروسی نشان داد که آماده از سرگیری دیپلماسی برای رسیدن به توافق نهایی است و بازی ریاکارانه‌ای همچون آمریکایی‌ها ندارد.

امام جمعه چهاربرج تصریح کرد: تهران آمادگی لازم را به طرف مقابل اعلام کرده و حالا توپ در زمین کسانی است که چند ماه است بر طبل برهم خوردن توافق توسط ایران می‌کوبند.

جلالی هم چنین از ماه شعبان به عنوان ماه رحمت الهی نام برد و گفت: ماه معظم شعبان، ماه محفوف به رحمت و رضوان الهی بوده و خدای متعال این ماه عظیم را برای ما به‌عنوان فرصتی طلایی برای رسیدن به هدف خلقت‌مان قرار داده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.