مسمومیت ۹ نفر با گاز منوکسید کربن در میاندوآب
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
شناسه : 316986
2
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب خبر داد: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: براثر انتشار گاز مونوکسید کربن در یکی از محلات این شهر، ۹ نفر از ساکنان یک ساختمان مسموم شده و راهی بیمارستان شدند.
پ
پ

سامان محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، اظهار کرد: امروز طی تماس یک خانواده‌ای با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی مبنی بر سردرد و حالت تهوع، کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب سریعاً در محل موردنظر حاضر شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب افزود: با بررسی این منزل با دستگاه گازسنج کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب متوجه وجود گاز منو اکسید کربن حاصل از بخاری بدون دوکش مورداستفاده در پارکینگ منزل جهت گرمایش شدند.

وی با بیان اینکه به علت استفاده طولانی از این بخاری گاز منوکسید کربن به طبقات بالای منزل گسترش و موجب مسمومیت ۹ نفر شده بود، گفت: پس از این موضوع، کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب نسبت به رفع ایراد اقدام کرده و خوشبختانه از حادثه جانی جلوگیری شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب تصریح کرد: همشهریان محترم توصیه‌های ایمنی را جدی گرفته و از باز بودن مسیر دودکش، نصب استاندارد سیستم گرمایشی و بازدیدهای دوره‌ای اطمینان حاصل نمایند.

محمدی اظهار کرد: همشهریان عزیز در صورت وجود مشکل در سیستم گرمایشی جهت بازدید کارشناسان سازمان آتش‌نشانی با شماره‌تلفن ۱۲۵ تماس حاصل کرده تا با حضور کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب هم چنین با بیان اینکه نشانه‌های اولیه ناشی از گازگرفتگی با مونوکسید کرین تا حدی شبیه به آنفلوانزا است با این تفاوت که در آن تب وجود ندارد، اظهار کرد: اثرات گاز مونوکسید کرین شامل خواب‌آلودگی و خمیازه‌کشیدن بیش از حد، گیجی، ضعف و بی‌حالی، امکان بروز سردرد شدید، گاهی تهوع و استفراغ، پرش‌های عضلانی و اختلال حرکتی، احساس نبض پر و صدادار در ناحیه شقیقه، افزایش فشارخون، گشادشدن مردمک چشم و کاهش دید، رنگ تیره پوست، رنگ‌پریدگی دور لب‌ها و یا صورتی شدن آن، گاهی سفتی عضلات به‌ویژه عضلات فک، قطع تنفس، تشنج، اغما و مرگ از جمله اثرهایی است که بر اثر مسمومیت با گاز CO ممکن است ایجاد شود.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.