دولتمردان باید در کنار مردم باشند/ باید جلوی بدعت های غلط در امر ازدواج جوانان را گرفت
۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
شناسه : 295094
7
امام جمعه میاندوآب گفت:مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند که مسئولان حضور در میان مردم و ارتباط با آنان را ترک نکنند و پای صحبت های آنان بنشینند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به توصیه ها و بیانات مقام معظم رهبری در دیدارهای مختلف، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند که مسئولان حضور در میان مردم و ارتباط با آنان را ترک نکنند و پای صحبت های آنان بنشینند.

وی با اشاره به اینکه یکی از نقاط قوت آقای رئیسی حضور در بین مردم بود و همین عامل سبب محبوبیت ایشان نیز شد، افزود: یکی از عوامل عدم محبوبیت دولت فعلی شاید این باشد که مسئولان آن در بین مردم نیستند و این موضوع باید مورد توجه دولت آینده قرار گیرد و از رئیس جمهور منتخب و دولتمردان آینده اعم از وزرا، استانداران و فرمانداران می خواهیم تا در میان مردم باشند نه اینکه در جمع مردم حاضر نشوند.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر مردم محوری و مردم داری، افزود: در موضوع خاموشی های برق باید وزیر نیرو در ابتدا از مردم عذرخواهی می کرد نه اینکه بعد از اینکه ائمه جمعه از مردم عذرخواهی کردند، عذرخواهی کند.

حسن زاده تصریح کرد: تفکر انقلابی باید به دور از مسائل حاشیه ای، به دنبال حل مشکلات مردم و کشور باشد تا شاهد اعتلای انقلاب و نظام و کشور باشیم.

امام جمعه میاندوآب هم چنین با اشاره به اینکه امروز دنیا به دنبال الگوسازی برای کودکان و نوجوانان است، اظهار کرد: باید الگوهای واقعی مانند شهدا و شهید باکری را به فرزندان خود بشناسانیم تا فرزندان ما در دام الگوهای غربی مانند بن تن ها و مرد عنکبوتی ها … نیفتند.

وی به نقش صدا و سیما در زمینه شناساندن الگوهای دینی اشاره کرد و افزود: متاسفانه آن اندازه ای که صدا و سیما تبلیغات پفک نمکی انجام می دهد، از فیلم های آموزنده و دینی غفلت شده و دیگر اثری نمی بینیم.

حسن زاده با بیان اینکه برای اصلاح جامعه و فرهنگ جامعه باید هزینه کرد، تصریح کرد: بنده هشت سال هست که در میاندوآب هستم ولی از بودجه فرهنگی چیزی ندیده ام، آن وقت پول در جای دیگری هزینه می شود و از ما و علما نیز انتظار اصلاح فرهنگ می رود.

امام جمعه میاندوآب در ادامه با تاکید دوباره بر پرهیز از بدعت های غلط در امر ازدواج جوانان، اظهار کرد: علما؛ ریش سفیدان و خانواده ها دست در دست هم دهند و بدعت های غلط مانند مهریه های زیاد و… را حذف کنند، چرا که افزایش سن ازدواج در جامعه یک خطر بوده و سبب آسیب های جبران ناپذیری می شود.

وی بیکاری را از جمله مهم ترین آسیب ها و معضلات اجتماعی برشمرد و گفت: بیکاری یکی از معضلاتی است که تبعات بسیاری برای فرد و جامعه دارد.

وی با تاکید بر مهارت آموزی و با بیان اینکه تنها با استخدام دولتی نمی توان شاهد رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در جامعه شد، تصریح کرد: باید روش و دیدگاه را عوض کرد و با مهارت آموزی می توان زمینه اشتغال برای تحصیلکردگان را فراهم کرد.

حسن زاده با بیان اینکه تمام اقتصاددانان دنیا به این نتیجه رسیده اند که برای توسعه و پیشرفت اقتصادی باید بر روی اقتصادهای مادر سرمایه گذاری و توجه کرد، افزود: مسکن یکی از این مهم ترین مشکلات و موضوعات است که متاسفانه مورد غفلت واقع شد و حتی برخی انسان های نفهم افتخار کردند که یک مسکن مهر هم احداث نکردند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.