مسئولان نسبت به مقوله حجاب بی‌تفاوت نباشند
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
شناسه : 320148
4
امام‌جمعه میاندوآب: امام‌جمعه میاندوآب گفت: از مسئولان نیز درخواست داریم با تمام قدرت در مسئله حجاب اسلامی و دینی وارد میدان شده و نسبت به این مسئله بی‌تفاوت نباشند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به اینکه طاغوت‌ستیزی مأموریت محوری پیامبران و ائمه اطهار (ع) بوده و است، اظهار کرد: مبارزه با طاغوت و حاکمیت‌های غیرالهی و غیردینی از اصلی‌ترین مأموریت‌های انبیا الهی و ائمه اطهار (ع) است.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه اگر طاغوت از بین نرود؛ اسلام رشد نمی‌کند، افزود: اگر طاغوت از جوامع انسانی و محیط افکار نابود نشود در آن صورت هیچ برنامه راهبری انسان به‌سوی هدف خلقت در جامعه پیاده نمی‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های چهره طاغوت در عصر تنزیل و عصر تأویل اشاره کرد و گفت: طاغوت در دوره تنزیل چهره آشکار کافرانه و مشرکانه و در عصر تأویل چهره کافرانه و مشرکانه خود در پرده تزویر و نفاق پنهان می‌کند.

حسن‌زاده تصریح کرد: در اوایل انقلاب اسلامی نیز دشمنان به یک‌شکل و امروز به شکل دیگری و با لباس تزویر وارد میدان شده و به دنبال نفوذ و توطئه هستند.

امام‌جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه یکی از برهه‌های پیچیده طاغوت‌ستیزی در عصر تأویل در عصر مبارزه امام رضا (ع) با مأمون و در برهه ولایت‌عهدی آن حضرت رقم خورد، اظهار کرد: مأمون، امام رضا (ع) را جدای از مردم و وسیله‌ای برای قطع رابطه معنوی و عاطفی میان مردم و امام می‌خواست و لذا مسیر حرکت امام از مدینه تا مرو را طوری انتخاب کرد تا از شهرهایی که مردم با اهل‌بیت (ع) ارتباط داشتند؛ قرار نگیرد.

وی افزود: علی‌رغم توطئه مأمون؛ ولی امام رضا (ع) در همان مسیری که تعیین شده بود نیز مردم را به خود جذب کرد و حقیقت را برای مردم روشن کردند.

حسن‌زاده تصریح کرد: امروز نیز دشمنان به دنبال اسلام و مسلمان بی‌خاصیت بوده و به همین دلیل است که جبهه مقاومت را خواری در چشم خود می‌دانند و آمریکا؛ شیطان بزرگ نیز همیشه با جبهه مقاومت مخالفت می‌کند.

امام‌جمعه میاندوآب در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به موضوع حجاب و امضای طومار توسط مردم این شهرستان در حمایت از حجاب و عفاف، اظهار کرد: از مسئولان نیز درخواست داریم با تمام قدرت در مسئله حجاب اسلامی و دینی وارد میدان شده و نسبت به این مسئله بی‌تفاوت نباشند.

وی با اشاره به نابودی اندلس و برنامه‌ریزی دشمنان برای ترویج بی‌حیایی و بی‌عفتی، افزود: اگر در جامعه با بی‌حجابی و بی‌حیایی مبارزه نشود و بی‌غیرتی در آن جامعه حاکم شود؛ اثری از اسلام نمی‌ماند.

امام‌جمعه میاندوآب هم چنین با تأکید بر اینکه بانوان باحجاب نیز باید به میدان آمده و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کرده و میدان را به دست بگیرند، گفت: میدان را نباید به بی‌حجاب و کم حجاب‌ها واگذار کرد.

حسن‌زاده با تأکید بر اینکه نباید نسبت به مسئله جمعیت بی‌توجه باشیم، اظهار کرد: پیری جمعیت آینده کشور تهدید می‌کند و لذا سیاست جوانی جمعیت باید به‌صورت جدی موردتوجه باشد.

امام‌جمعه میاندوآب با اشاره به روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف، افزود: باید نسبت به صرفه‌جویی انرژی و بهینه‌سازی مصرف احساس مسئولیت کرده و همگان به وظیفه خود عمل کنند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.