مسئولان اجرایی پیگیر جذب اعتبارات اشتغال‌زایی باشند
۰۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۱۵
شناسه : 306657
3
نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی: رئیس کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت اعتبارات ایجاد اشتغال از طریق بانک های عامل تسریع شده و مسئولان ادارات نیز پیگیر جذب سریع اعتبارات باشند تا زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان فراهم شود.
پ
پ

مهدی عیسی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، گفت: شورای هماهنگی مجموعه دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در میاندوآب تشکیل و مسائل و مشکلات شهرستان‌های میاندوآب، چهار برج و باروق بررسی شد.

نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه تمام مسائل و مشکلات مربوط به حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در میاندوآب، چهاربرج و باروق مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این جلسه تصمیماتی در راستای بهبود وضعیت اتخاذ شد، اظهار کرد: کمک به مراکز درمانی و نگهداری تحت پوشش بهزیستی،مجموعه فنی و حرفه ای، اشتغال از محل تبصره ۱۸ و ۱۶ و مشاغل خانگی تصمیماتی اتخاذ شد.

عیسی‌زاده تصریح کرد: مصوبات مربوط به سفر استاندار، معاون وزیر و نیز جلسه نخست شورای هماهنگی مجموعه دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه بررسی و مقرر شد تا توسط دبیر شورای هماهنگی پیگیری شود.

وی افزود: هم چنین استقرار ادارات و نمایندگی ها نیز در شهرستان‌های جدید التاسیس چهاربرج و باروق در این جلسه مطرح و مقرر شد تا در این زمینه اقدامات لازم انجام گرفته و مسائل مربوطه پیگیری شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیگیری مسائل و مشکلات بودجه ای یکی از اولویت های وی در این حوزه است، گفت: ارتقا کلینیک شهید باکری به پلی کلینیک و توسعه صندوق بیمه عشایری و ارائه خدمات به افراد تحت پوشش مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله اولویت های ما است که به جد آنها را دنبال می کنیم.

عیسی زاده هم چنین با اشاره به مصوبات سفر معاون وزیر و روسای سازمان های تامین اجتماعی و بهزیستی، گفت: در این سفر ارتقا شعبه تامین اجتماعی میاندوآب، افزایش ظرفیت مراکز نگهداری معلولین ذهنی و بیماران روانی از جمله یاس شکسته، مسائل و مشکلات مربوط به کمپ‌های ترک اعتیاد که نیاز به جلسات متعدد برای پیگیری دارد، ایجاد خانه امید، مسائل مربوط به بهزیستی از جمله مرکز مثبت زندگی نیز مورد بررسی و آخرین اقدامات پیگیری و بر لزوم عملیاتی شدن هر چه سریعتر آنها تاکید شد که امیدوایم این مهم هر چه سریعتر انجام شود.

نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه میاندوآب ظرفیت ایجاد کمیسیون بدوی مشاغل سخت و زیان آور را دارد، گفت: با توجه به ایجاد دانشکده علوم پزشکی در میاندوآب و ویژه بودن موقعیت میاندوآب، هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و خواستار آن هستیم تا مسئولان مربوطه در این زمینه عنایت ویژه را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در پرداخت اعتبارات لازم در زمینه ایجاد اشتغال از طریق بانک های عامل باید تسریع شود، افزود: مسئولان ادارات پیگیری کنند تا این اعتبارات هر چه سریعتر جذب شده و زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان فراهم شود.

عیسی زاده با اشاره به موضوع ایجاد مرکز رفاهی و استخر برای افراد تحت پوشش مجموعه دستگاههای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه، تصریح کرد: ایجاد نمایندگی اداره فنی و حرفه ای در شهرستان های جدید التاسیس و تجهیز فنی و حرفه ای میاندوآب با دستگاههای به روز و پیشرفته از دیگر خواسته های ما است که در این جلسه مطرح شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: پیگیری ها و جلسات متعددی با دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشته ایم که در این جلسات به نتایجی خوبی از جمله در حوزه صندوق بازنشستگی، تامین اجتماعی، بهزیستی و غیره دست یافته ایم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.