مسئله اوکراین نمایشگاه تناقضات رفتاری غرب است
۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
شناسه : 299225
4
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: مسئله اوکراین نمایشگاه تناقضات رفتاری غرب در مواجهه با حوادث جهان است که این تناقضات در ذات تمدن غربی و تمدن آمریکایی است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به مواجهه دوگانه و نژادپرستانه غرب در قبال جنگ در اوکراین و یمن، اظهار کرد: علاوه بر استاندارد دوگانه غربی‌ها در بازنمایی و پوشش جنگ اوکراین و یمن، به‌وضوح روح نژادپرستی و فاشیسم در پوشش اخبار رسانه‌های غربی و نیز دیدگاه کارشناسان رسانه‌های غربی قابل مشاهده است.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه گزارش‌ها و تحلیل‌ها به‌گونه‌ای منتشر می شود که انگار خون اوکراینی‌ها ارزشمندتر از جان یک یمنی است، افزود: این نوع مواجهه کشورهای غربی نشان‌دهنده این است که حقوق بشری که کشورهای غربی مدعی آن هستند تنها در خدمت انسان سفیدپوست غربی و مسیحی است و دیگران واجد شرایط و حمایت این مقوله نمی‌شوند.

وی با اشاره به مسئله اوکراین نمایشگاه تناقضات رفتاری غرب در مواجهه با حوادث جهان است، گفت: این تناقضات در ذات تمدن غربی و تمدن آمریکایی بوده و نژادپرستی اساسا زیرساخت اصلی شکل‌گیری تمدن غرب و رژیم مافیایی آمریکا است که همواره تلاش کرده در لفافه رفتارهای ظاهرفریب و اغواگر بَزَک کند اما حوادثی مانند جنگ اوکراین این تناقضات را برای جهانیان به رخ می‌کشد و افشا می‌کند.

جلالی با بیان اینکه رژیم مافیایی آمریکا، اساسا رژیمی بحران زا و بحران زیست است، افزود: بخش زیادی از درآمدهای اقتصادی آمریکا، مدیون فروش تسلیحات نظامی به دیگر کشورهاست و در نتیجه برای جلوگیری از ورشکستگی شرکت‌های تولید اسلحه، سیاست‌های داخلی و خارجی دولت آمریکا بر محوریت ایجاد کانون‌های بحران در سطح جهانی تعریف شده است.

امام جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه آمریکا سالانه میلیاردها دلار سلاح و خدمات نظامی به متحدان خود در اقصی نقاط جهان ارائه می‌کند، اظهار کرد: رژیم مافیایی آمریکا از زمان پایان جنگ جهانی دوم سیاست مداوم و بدون توقفی در مورد گسترش حضور نظامی در اقصی نقاط جهان داشته و طبق آمار موجود، از سال ۱۹۴۵ تا ۲۰۰۱میلادی، از مجموع ۲۴۸منازعه نظامی که ۱۵۳نقطه در جهان رخ داده است، آمریکا آغازگر ۲۰۱جنگ یعنی ۸۱درصد آن‌ها بوده است، یعنی به‌طور متوسط ۴جنگ در هرسال!

وی در ادامه به گام بلند سپاه در فضایی شدن اولین کشور اسلامی با پرتاب ماهواره های نور ۱و ۲ اشاره و تصریح کرد: فرزندان انقلابی این مردم توانستند سینه آسمان را شکافته و جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان اولین کشور اسلامی معرفی کنند که ماهواره را در فضا قرار می‌دهد.

جلالی تصریح کرد: این اتفاق و دستاورد مهم تنها یک عمل فنی نیست، بلکه غلبه بر اراده‌هایی است که می‌خواستند ما را در زمین قفل کنند اما ما توانستیم بر دشمن غلبه کنیم و این فناوری‌های پیچیده و دانش‌های نوین را به یک محصول موفق تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.