مرکز غیرمجاز سقط‌جنین در میاندوآب پلمب شد
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
شناسه : 315250
5
دادستان عمومی و انقلاب میاندوآب: دادستان عمومی و انقلاب میاندوآب گفت: مرکز پزشکی غیرمجاز که دو نفر ماما اقدام به سقط‌جنین غیرقانونی می‌کردند، پلمب شد.
پ
پ

جهانگیر مسعودی امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، اظهار کرد: در پی گزارش‌های واصله از دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی میاندوآب مبنی بر فعالیت یک مرکز پزشکی غیرمجاز که دو نفر ماما اقدام به سقط‌جنین غیرقانونی می‌کند، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار دادستانی قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب میاندوآب افزود: در این راستا محل موردنظر با حضور کارشناسان و دستور دادستانی پلمب شد.

وی با بیان اینکه برای متهم، پرونده قضایی تشکیل شده است، گفت: تا زمان صدور حکم قطعی نیز این افراد تا اطلاع ثانوی از فعالیت در حوزه پزشکی محروم خواهند شد.

مسعودی با تأکید بر اینکه برخورد با متخلفان در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: سقط غیرقانونی بر اساس قانون مجازات اسلامی افزون بر حبس و دیه باعث ابطال پروانه پزشکی نیز خواهد شد.

طبق تبصره ۴ ماده ۵۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت؛ “چنانچه پزشک یا ماما یا داروفروش، خارج از مراحل این ماده وسایل سقط‌جنین را فراهم سازند یا مباشرت به سقط‌جنین نمایند علاوه بر مجازات مقرر در ماده (۶۲۴) قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم- تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده)، پروانه فعالیت ایشان هم ابطال می‌شود. تحقق این جرم نیازمند تکرار نیست”.
سقط‌جنین عوارض کوتاه‌مدت و بلندمدتی دارد که گاهی اوقات می‌تواند جان مادر را حتی به خطر بیندازد. اگر شخصی تصمیم به این کار می‌گیرد باید با عوارض جسمانی و روانی آن آشنا باشد.
شهرستان میاندوآب، شهری با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و کریدور شمال غرب کشور بوده و پل ارتباطی بین استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و زنجان به شمار می‌رود و از جایگاه بسیار مهمی در منطقه برخوردار است و در سال ۱۴۰۰ نیز دو بخش مرحمت‌آباد و باروق با تفکیک از این شهرستان به شهرستان‌های چهاربرج و باروق ارتقا یافتند.
انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.