مردم و مسئولان در مبارزه با کرونا، روسفید شدند/ ماه رمضان فرصتی برای درک بیشتر قرآن است
۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
شناسه : 288097
5

امام جمعه میاندوآب گفت: وضعیت ما را با وضعیت کشورهای به اصطلاح متمدن و توسعه یافته مقایسه کنید به این نکته پی می برید که مردم و مسئولان ما در راه مبارزه با این بیماری روسفید شدند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، جلسه ستاد شئونات فرهنگی شهرستان میاندوآب امروز با حضور اعضای ستاد در دفتر امام جمعه میاندوآب برگزار شد.

در این جلسه امام جمعه میاندوآب در سخنانی با تقدیر از تلاش های مدافعان سلامت، گفت: پرستاران، بهیاران سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در ادامه با اشاره به اینکه در این ایام، مهربانی و همدلی مردم به خوبی جلوه گر شد و مسئولان، سمن ها، نهادهای انقلابی و گروههای جهادی فعالیت خود را شروع کردند، اظهار کرد: کرونا به صحنه اتحاد تبدیل شد و خیلی ها به صحنه آمده و جلوه های زیبایی از ایثارگری و بخشش را به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه مردم و مسئولان ما در مبارزه با کرونا، روسفید شدند، تصریح کرد: وضعیت ما را با وضعیت کشورهای به اصطلاح متمدن و توسعه یافته مقایسه کنید به این نکته پی می برید که مردم و مسئولان ما در راه مبارزه با این بیماری روسفید شدند.

حسن زاده با اشاره به اینکه باید این همدلی ادامه پیدا کند، اظهار کرد: کارهای بزرگی با تلاش گروههای مردمی و خیرین و مسئولان ونهادهای مختلف در میاندوآب انجام گرفته است که باید حول محور مشخص ادامه پیدا کند.

امام جمعه میاندوآب در پایان با بیان اینکه رمضان ماه قرآن است، گفت: ماه رمضان فرصتی برای درک بیشتر قرآن است و باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده شود.

 نباید به بهانه شیوع کرونا، کارهای فرهنگی تعطیل شود

جانشین ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب نیز در این جلسه با بیان اینکه نباید به بهانه ویروس کرونا، کارهای فرهنگی تعطیل شود، گفت: باید مسائل فرهنگی را از طرق مختلف مانند فضای مجازی، پوستر، بنر و… دنبال کرد.

سرهنگ دوم پاسدار حسین فرج زاده با بیان اینکه هر روز باید نوای قرآن و اذان از مساجد به گوش برسد، اظهار کرد: هیئت امنای مساجد می توانند ترتیبی اتخاذ کنند که هر روز  همزمان با پخش رادیویی و یا تلویزیونی قرآن، صدای آن از طریق بلندگوی مساجد در مناطق مختلف پخش شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اطعام و پهن کردن سفره افطار یکی از سنت های مردم در ماه مبارک رمضان است، تصریح کرد : امسال می توان این اطعام و سفره افطار را به سمت احسان و توزیع افطار نذری در مناطق مختلف ببریم.

تشکیل گروههای مجازی تبلیغ توسط روحانیون در مناطق مختلف

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب نیز در این جلسه گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و بر اساس اعلام وزارت بهداشت برگزاری اجتماعات و مراسمات مذهبی و سفره های افطاری تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

حجت الاسلام عادل نجفیان اظهار کرد: همه ساله در این ایام بیش از 200 مبلغ و روحانی به مساجد برای تبلیغ اعزام می شدند ولی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری اجتماعات و مراسمات مذهبی این اقدام صورت نگرفته است.

وی افزود: امسال روحانیون و طلاب در مناطق مختلف که حضور دارند، گروههای مجازی در شبکه های اجتماعی تشکیل داده و به شبهات و سوالات مردم پاسخ می دهند و از سوی دیگر با منابر چند دقیقه ای نیز از طریق فضای مجازی به رسالت خودعمل می کنند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.