مردم نقش‌آفرین اصلی نظام اسلامی هستند
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
شناسه : 316485
4
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: در گفتمان جمهوری اسلامی، مردم کارگردان و طراح اصلی میدان سیاست هستند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با تقدیر از حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر دشمنان را مأیوس کرد و تحلیل‌ها و یاوه‌گویی‌های ابلهانه آنان را بر هم زد.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: دشمنان ما در دنیای مدی خود غرق هستند و همه چیز را با عینک مادی می‌نگرند و درکی از عشق به ولایت و درک از عشق میهن اسلامی ندارند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ما چه می‌فهمند خط سرخ شهادت یعنی چه؟ خط سبز انتظار یعنی چه؟ گفت: وقتی یک دهه هشتادی می‌گوید عشق یعنی رهبرم سید علی؛ دیگر باید آنها دریافت کنند که حربه‌های آنها کارساز نیست.

جلالی تصریح کرد: حضور وفادارانه و بابصیرت مردم در راهپیمایی‌ها، انتخابات و دیگر میدان‌های مجاهدت نشان داده است که مشکلات اقتصادی و معیشتی گرچه در تدبیر و مدیریت زندگی اخلال ایجاد کرده است؛ اما در تحلیل، این مردم فهیم دچار اشتباه محاسباتی نشده‌اند.

مردم ایران اسلامی شگفتی‌آفرین هستند

امام‌جمعه چهاربرج اظهار کرد: مردم شگفتی‌آفرین ایران اسلامی، با حماسه و حضور آگاهانه خود در راهپیمایی شکوهمند ۲۲ بهمن، در یاری جبهه حق و انجام تکلیف دینی و انقلابی خود، رحمت و برکات الهی و رضایت قلب مبارک حضرت بقیةالله (عج) را به دست آوردند و ان‌شاءالله این حماسه در تعجیل فرج آن حضرت مؤثر خواهد بود.

وی به ابعاد حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و افزود: از ابعاد مهم این حماسه این حقیقت است که تبلیغات رسانه‌های دشمن، وسوسه‌های خناسان و دشواری‌های اقتصادی و معیشتی نتوانست عزم ملت ایران سست نماید.

جلالی گفت: در گفتمان جمهوری اسلامی، این مردم کارگردان و طراح اصلی میدان سیاست بوده و به برکت التزام به اصل فاخر مکتب اسلام ناب، یعنی اصل امامت و ولایت، هیچ‌گاه سیاست‌زده و بازی‌خورده نخواهند شد.

مردم حق و تکلیف خود را در انتخابات می‌شناسند

وی تصریح کرد: ان‌شاءالله در انتخابات سرنوشت‌ساز پیشرو نیز، مردم بزرگوار حق و تکلیف خود را در انتخابات می‌شناسند و برگ زرین دیگری را در دفتر انقلاب ثبت خواهند کرد.

امام‌جمعه چهاربرج هم چنین با تقدیر از مسئولان، ادارات و نهادهای مختلف، نیروهای نظامی و انتظامی، علما و اقشار مختلف مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما برگرفته از انقلاب حسینی است و تا انقلاب حضرت مهدی (عج) و ظهور ایشان ادامه خواهد داشت.

جلالی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج به نقش خواص در جامعه اشاره کرد و افزود: خواص یعنی آن مجموعه انسان‌هایی که در کار خود، با فکر و با شناخت و با تشخیص عمل می‌کنند و تابع جَو نیستند.

خواص نقش مهمی در جامعه دارند

وی گفت: خواص می‌تواند در بین فعالان گوناگون انقلابی، در بین اصناف، کارگران، نظامی‌ها، روحانیون و گروه‌های مختلف باشد و یا می‌تواند در بین فعالان مطبوعاتی، فعالان دانشجویی و یا فعالان سیاسی باشد.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی ارتش نقش خواص را در پنج گزاره توضیح دادند، تصریح کرد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری؛ خواص کسانی هستند که قدرت تشخیص و شجاعت در اقدام دارند، عنصر شتاب‌دهنده در جامعه هستند و در جامعه ما در اقلیت نیستند و دشمن تلاش می‌کند نقش شتاب‌دهندگی خواص را با ایجاد تردید و تعلل بگیرد و اگر خواص غفلت کند، ضـربـه تاریخی سنگینی خواهیم خورد

جلالی به سه آفت مهم خواص اشاره کرد و افزود: از سخنان رهبری انقلاب می‌توان سه دسته آفت را برای خواص برشمرد که این روزها نیز برخی با آن دست به گریبان‌اند و چه‌بسا باید هرکس به خودش نگاه کند تا خدای‌نکرده از این دسته نباشد.

وی با بیان اینکه آفت اول خواص «دنیاگرایی» است و خواص ولو اهل حق وقتی دنیاگرا شدند دیگر در بزنگاه‌ها به میدان نخواهند آمد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری آفت دوم خواص را «اغوای خواص» عنوان می‌کنند که این اغوا برای ذهن و شناخت است و باعث می‌شود خواص در تشخیص دچار تردید شوند.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری؛ آفت سوم خواص «عدم شجاعت در عمل» است که این خصلت باعث می‌شود در عمل دچار تعلل شوند.

وی با اشاره به اینکه بخش دوم و سوم این روزها ناخواسته گریبان بسیاری را گرفته است؛ حتی آنها که دنیاگرا هم نیستند، تصریح کرد: در انتخابات پیشرو هم خواص نقش مهمی دارند و باید دقت کنند چه جریانی را راه‌اندازی می‌کنند و از قبل تحلیل و پیش‌بینی کنند.

جلالی افزود: اگر کار از کار بگذرد دیگر نمی‌شود قضیه را جمع کرد پس بنابراین در انتخاب کاندیدای موردنظر و جهت‌دهی هم باید دقت داشته باشیم.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.