مردم مهم‌ترین عنصر در نظام اسلامی هستند
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
شناسه : 315920
5
دستیار مردمی‌سازی استاندار آذربایجان‌غربی: دستیار مردمی‌سازی استاندا آرذربایجان‌غربی گفت: مردم در دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی، مهم‌ترین و کلیدی‌ترین عنصر بوده و نقش اساسی دارند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرهاد نژادشاه‌محمد عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان میاندوآب با بیان اینکه مردم نقش اصلی را در نظام اسلامی داشته و دارند، اظهار کرد: مردم در دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی، مهم‌ترین و کلیدی‌ترین عنصر بوده و نقش اساسی دارند.

دستیار مردمی‌سازی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در برخی دولت، مردم به حاشیه رفتند، افزود: رویکرد اصلی دولت سیزدهم، مردمی‌سازی دولت بوده و این دولت در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای مردم‌محوری قدم برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، شروع حکمرانی مردمی در نظام اسلامی است، گفت: نظام اسلامی به موضوع مردم و استفاده از ظرفیت مردمی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌ها تأکید فراوانی دارد.

نژادشاه‌محمد با اشاره به اینکه دین مبین اسلام به مردم در تمام شئون توجه کرده است، تصریح کرد: خدمت به مردم در واقع عبادت بوده و مسئولین نیز در عرصه خدمت‌رسانی هر حرکتی که انجام دهند در واقع حرکت آنها عبادت است.

دستیار مردمی‌سازی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان مردم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در تمام عرصه‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند، اظهار کرد: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، مردم نقش اصلی را داشتند؛ اما متأسفانه بعضی از دولت‌ها رویکردی ارائه کردند که مردم را کنار نگه داشت.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نقش و جایگاه مردم در حکومت اسلامی، افزود: مقام معظم رهبری بر نقش و جایگاه مردم به‌عنوان حلال مشکلات تأکید فراوانی داشته و می‌فرمایند که حضور مردم هیچ جایگزین دیگری ندارد.

نژادشاه‌محمد گفت: به فرموده مقام معظم رهبری هنر اصلی انقلاب این بود که مردم را از یک مجموعه و توده منفعل و مصرفی به مجموعه‌ای پرانگیزه، علاقه‌مند، آرمان‌خواه و وارد میدان کرد.

دستیار مردمی‌سازی استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: مردم‌داری، مردم‌یاری و مردمی‌سازی سه مقوله متفاوت از هم هستند که مدنظر دولت سیزدهم بوده است.

وی با تأکید بر اینکه مسئولی که همراه با مردم نباشد، در بین مردم جایگاهی ندارد، تصریح کرد: حضور مسئولان در کنار مردم هستند و زندگی با آنها در واقع مردم‌داری بوده و در کنار آن برخی نهادها نیز در بحث مردم‌یاری فعال هستند.

نژادشاه‌محمد با بیان اینکه مردمی‌سازی دولت، توصیه و تأکید مقام معظم رهبری بوده است، افزود: دولت با لبیک‌گویی به مقام معظم رهبری؛ مردمی‌سازی را در عمل نشان داده و ایجاد ساختار مردمی‌سازی دولت و تعریف چنین نقش و جایگاهی در وزارت‌خانه‌ها، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها مصداق این موضوع است.

دستیار مردمی‌سازی استاندار آذربایجان‌غربی هر جا به مردم مراجعه و از ظرفیت آنها استفاده شده؛ شاهد تسریع در حل مشکلات بوده‌ایم، گفت: ما نقش مردم را در برقراری امنیت مردم پایه شاهد هستیم که هیچ کشوری جرات نگاه‌چپ به کشور ما ندارد.

وی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌های مردمی به نحو احسن استفاده کرد، اظهار کرد: مردمی‌شدن شرط ماندگاری بوده و ایجاد ساختار مردمی‌سازی در دولت در واقع تأکید مجدد بر اصول نظام اسلامی است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.