مردم فریب نیرنگ‌ها و توطئه‌های دشمن را نخورند
۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
شناسه : 315418
4
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: راه شکست دشمن این است که حرف‌های بی‌اساس و برخاسته از دشمنی و کینه آنها از اسلام و انقلاب را باور نکنیم.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر، اظهار کرد: سه عنصر مردم، آموزه‌های دینی و رهبری صالح عامل پیروزی انقلاب در همه زمان‌ها و مکان‌ها بوده و هر پیشرفتی داریم از این سه عنصر هست و هر عقب‌ماندگی داریم از عدم پایبندی به این سه عنصر هست.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: این سه عنصر شاخص‌های اصلی در دوران انقلاب، در دوران دفاع مقدس، در دوران سازندگی، در بُعد نظامی، در عبور از فتنه‌ها، در انتخابات و در تمام صحنه‌ها بوده‌اند.

وی از مردم مؤمن متحد آگاه در صحنه به‌عنوان نخستین عنصر نام برد و گفت: مردم در فداکاری برای اسلام، در فداکاری برای کشور، در فداکاری برای نظام اسلامی، کم نگذاشته‌اند؛ هر آنچه باید و می‌شد انجام داد را انجام داده‌اند.

جلالی با اشاره به اینکه عامل دوم آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص) است، تصریح کرد: این اسلام، اسلامی سیاسی و اجتماعی و دارای فرهنگ ظلم‌ستیزی و شهادت‌طلبی است و بعد از انقلاب اسلامی نیز ارائه چهره صحیح اسلام موجب شد که این فرهنگ دینی عصاره اصلی ایجاد حرکت در ایران شد.

امام‌جمعه چهاربرج عامل سوم را رهبری و مرجعیت که در مفهوم ولایت‌فقیه شکل گرفت، عنوان کرد و افزود: کار ویژه رهبری انقلاب دمیدن روح اعتمادبه‌نفس و مقابله با خودباختگی در مردم بود و بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و شاگردان فکری ایشان با ترسیم تصویری واقعی از دین، نقش مهمی در احیای فکر دینی و انقلابی ایجاد کردند و وجهی از دین که پاسخگوی مشکلات عصر بوده و از جامعیت برخوردار بود مورد بازنگری قرار گرفت و تلقّی صحیح و جدیدی از آن ارائه شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مشکلات جامعه امروزی ما زودباوری مردم است، اظهار کرد: قرآن کریم چنین جامعه‌ای را دعوت به تبیّن کرده و فرهنگ تبین را در مقابل زودباوری مردم مطرح می‌کند و در مجموع آنچه از این آیات استفاده می‌شود این است که فرهنگ تبیُّن و داشتن نگاه انتقادی و سنجش‌گرانه به اخبار و اطلاعات، از اصول اجتماعی اسلامی است.

جلالی با بیان اینکه فضای مجازی و رسانه‌ای پر از حربه‌های دشمن برای انحراف جامعه ایران اسلامی از واقعیت‌ها و موفقیت‌های نظام اسلامی است، گفت: بر اساس دستورات قرآن کریم در این زمینه وظیفه همه مردم تبیّن است که خبر را به اهل استنباط عرضه کرده و وظیفه خواص جامعه و نظام علاوه بر تبیّن، تبیین است.

امام‌جمعه چهاربرج در ادامه با اشاره به قرارگرفتن در آستانه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: کم‌کم بازار تبلیغاتی دشمن علیه نظام و انتخابات شلوغ خواهد شد و دشمن درصدد بوده و خواهد بود که مردم را ناامید کرده و صحنه‌های شیرین حضور مردمی را تلخ کند.

وی تصریح کرد: راه شکست دشمن در این صحنه این است که حرف‌های بی‌اساس و برخاسته از دشمنی و کینه آنها از اسلام و انقلاب را باور نکنیم.

جلالی با بیان اینکه دشمن هیچ‌گاه خیرخواه مردم ما نبوده است، افزود: آن دشمنی که بمب‌های فسفری و چندتنی بر سر مردم غزه می‌ریزد، آن دشمنی که حاج‌قاسم را شهید کرد و زائرین قبر شریف حاج‌قاسم را به خاک و خون کشید، آن دشمنی که جنگ ۸ساله را بر سر ما تحمیل کرد، آن دشمنی که ما را تحریم کرده حتی تحریم دارویی و به بیماران صعب‌العلاج رحم نمی‌کند، همان است که مخالف حضور شما در پای صندوق است.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه دشمن هزاران نقشه و فتنه بر سر این ایران مظلوم و مقتدر آورده و همچنان مترصد فرصتی دیگر است تا ضربه بزند، اظهار کرد: ما به حول و قوه الهی با حضور پر شور در پای صندوق‌های رأی مشت محکمی بر یاوه‌گویی‌های داخلی و خارجی می‌زنیم.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.