مردم از ذبح دام در معابر عمومی خودداری کنند
۰۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۰۰
شناسه : 264996
9

امام جمعه میاندوآب گفت: مردم از ذبح دام در کوچه و خیابان و ریختن خون ونجاست در زیر پای رهگذران که غیرقانونی بوده و سبب آزار و اذیت دیگران می شود، خودداری کنند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در جمع مردم میاندوآب در مصلی امام خمینی(ره) این شهر با بیان اینکه انسان ها چند دسته هستند، اظهار کرد: عده ای از انسان ها هستند که از محیط پیرامونی خود درس می پذیرند و اهل نظر نبوده و هرگونه که مردم رفتار و کردار دارند، آنها نیز آنگونه عمل می کنند.

امام جمعه میاندوآب افزود: دسته دوم کسانی هستند که از اطرافیان خود درس می گیرند و سعی می کنند تا اشتباه اطرافیان را تکرار نکنند.

وی گفت: اینگونه افراد کسانی هستند که مثلا در روز عید قربان وقتی همسایه خود را می بینند که گاو و گوسفند را در خیابان و یا کوچه ذبح می کند، از آن پرهیز کرده و می گویند من نیز می توانم اینگونه رفتار کنم ولی نمی کنم.

حسن زاده با بیان اینکه ذبح دام در کوچه و خیابان و ریختن خون ونجاست در زیر پای رهگذران غیرقانونی است، تصریح کرد: ریختن خون حیوانات در کوچه و خیابان که محل عبور و مرور مردم است، سبب آزار و اذیت آنها می شود و آزار و اذیت مردم نیز در دین حرام است و لذا باید از این کار پرهیز کرد.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه مردم با ناظران شرعی و کارشناسان دامپزشکی همراهی کرده و به توصیه های آنان توجه کنند، اظهار کرد: عوامل انتظامی، کارشناسان بهداشتی و شبکه دامپزشکی در این روز باید مراقبت کنند.

وی با بیان اینکه ذبح باید در کشتارگاه انجام گیرد، افزود: مردم نیز سعی کنند از خرید گوشت مورد نیاز خود از کسانی که دام را در خیابان و کوچه ذبح کرده، خودداری کنند تا هم به قوانین احترام بگذارند و هم از سوی دیگر موارد بهداشتی را برای جلوگیری از بروز خطر رعایت کنند.

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.