مراکز جهاد کشاورزی نقش مهمی در ارتقای بهره‌وری منابع تولید دارند
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
شناسه : 313265
2
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: مراکز جهاد کشاورزی نقش مهمی در راستای توانمندسازی بهره‌برداران بخش کشاورزی و ارتقای بهره‌وری منابع تولید دارند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، رضا مقدم امروز در آئین معارفه رئیس مرکز جهاد کشاورزی مکریان شمالی با اشاره به نقش کلیدی مراکز جهاد کشاورزی در انتقال دانش فنی و نفوذ علم روز به عرصه‌های تولید، اظهار کرد: مراکز جهاد کشاورزی نقش مهمی در راستای توانمندسازی بهره‌برداران بخش کشاورزی و ارتقای بهره‌وری منابع تولید دارند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: کشاورزان منطقه تعامل سازنده و ارتباط تنگاتنگی با مرکز جهاد کشاورزی دارند و جزو کشاورزان پیشرو در پذیرش و به‌کارگیری توصیه‌های ترویجی و مشاوره‌های کارشناسان جهاد کشاورزی هستند.

وی با معرفی “کریم مجاهد” به‌عنوان رئیس مرکز جهاد کشاورزی مکریان شمالی، افزود: کریم مجاهد بومی منطقه و از کشاورزان ساکن دهستان مکریان شمالی بوده و ازاین‌رو تسلط و شناخت کاملی به روستاهای حوزه عمل، فرهنگ غنی مردم دهستان، آداب‌ورسوم، مسائل و مشکلات آنان دارد.

مقدم تصریح کرد: امیدواریم رئیس مرکز جهاد کشاورزی در این منطقه با توکل به خداوند متعال، بهره‌گیری از پتانسیل‌های کشاورزی منطقه، همکاری کارکنان توانمند مرکز و ایجاد تعامل مطلوب با سایر بخش‌ها و ادارات ستاد مدیریت، در راستای تحقق اهداف سازمانی و توسعه و شکوفایی بخش کشاورزی مفید واقع شود.

میاندوآب از قطب‌های مهم کشاورزی استان است

در ادامه این مراسم بخشدار بخش مرکزی شهرستان میاندوآب با اشاره به جایگاه و اهمیت ویژه بخش کشاورزی در توسعه و رونق اقتصادی شهرستان، گفت: دشت حاصلخیز میاندوآب دارای شناسنامه بین‌المللی در تولید محصولات کشاورزی و یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان است.

مصطفی باقرنژاد با تأکید بر بهره‌گیری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های کشاورزی منطقه در راستای افزایش تولید و اشتغال‌زایی، اظهار کرد: زمین‌های کشاورزی منطقه جزو حاصلخیزترین اراضی شهرستان بوده و با برنامه‌ریزی اصولی و دقیق، می‌توان طرح‌ها و پروژه‌های تولیدی مناسبی را در حوزه کشاورزی این منطقه پیاده کرد.

وی هم چنین با اشاره به کمبود منابع آبی، خواستار توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در راستای ارتقای ضریب بهره‌وری آب در بخش کشاورزی شد.
بخشدار بخش مرکزی میاندوآب هم چنین با ابراز رضایت و قدردانی از زحمات و جدیت مدیریت جهاد کشاورزی در پیگیری مطالبات کشاورزان، تصریح کرد: کارهای اساسی و زیر بنایی خوبی در راستای به‌حداقل‌رساندن هدررفت آب، مکانیزه نمودن پروسه تولید محصولات کشاورزی و توسعه بخش کشاورزی شهرستان صورت‌گرفته است.

باقرنژاد اظهار کرد: جهاد کشاورزی خانه دوم کشاورزان است و امروز درهای این اداره همواره به روی کشاورزان باز است، دیدار بی‌واسطه مردم با مسئولین از برکات این انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

در ادامه این مراسم «کریم مجاهد» با ابلاغ حکمی توسط رضا مقدم مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب، به‌عنوان رئیس مرکز جهاد کشاورزی مکریان شمالی معرفی و از زحمات «بهنام قلی‌زاده» رئیس سابق این مرکز تجلیل شد.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.