مدیریت نقدینگی از مهمترین عوامل پیشگیری از تورم است
۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
شناسه : 306906
0
امام جمعه میاندوآب: امام جمعه میاندوآب گفت: علت اصلی تورم، دولت ها هستند که بی تدبیری کرده و مجبور به خلق پول می شوند و در نتیجه تولید بدون پشتوانه پول و نقدینگی سبب تورم می شود.
پ
پ

به گزارش گروه سیاسی زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به فرارسیدن شب های قدر، اظهار کرد: هفته پیش رو یک هفته بی بدیل در طول سال است که شب های قدر در آن واقع شده و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد.

امام جمعه میاندوآب افزود: باید تا جای ممکن از این شب های قدر، شب هایی که درهای رحمت الهی به روی بشر گشوده می شود و شب های استجابت دعا بهره مند شویم.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال “مهار تورم و رشد تولید”، گفت: مقام معظم رهبری در طول سال تمام مسائل را رصد کرده و شعار سال که مشخص کننده مسیر است را اعلام می نمایند و این شعار باید محور حرکت مسئولان باشد.

حسن زاده با بیان اینکه تورم یک واقعیت در جامعه است، تصریح کرد: علت اصلی تورم، دولت ها هستند که بی تدبیری کرده و مجبور به خلق پول می شوند و در نتیجه تولید بدون پشتوانه پول و نقدینگی سبب تورم می شود.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه دولت باید اقتدار داشته باشد و از دولت انقلابی نیز چنین انتظاری می رود، اظهار کرد: دولت انقلابی و جهادی نباید اشتباه دولت های قبل را تکرار کند و این سخن بنده نیست بلکه نظر کارشناسان است.

وی ایجاد بانک های متعدد را از دیگر دلایل ایجاد تورم برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری بیش از ۱۶ سال است که به مسئله اقتصاد در نامگذاری شعار سال تاکید می نمایند و این به دلیل کم کاری دولت ها است.

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: خام فروشی نیز در برخی موارد سبب ایجاد تورم می شود که باعث می شود یک محصول در جایی تولید و در جای دیگری فراوری شده و مجددا به مکان اولیه برگردد در حالی که احداث آن کارخانه در محل تولید می تواند از این موضوع جلوگیری کند.

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران و رفع موانع تولید، اظهار کرد: مسئولان باید به وظیفه خود در بخش‌های مختلف عمل کرده تا در راه رشد تولید و مهار تورم قدم برداشته و شاهد اشتغالزایی و رفع بیکاری نیز به تبع آن باشیم.

امام جمعه میاندوآب هم چنین با اشاره به اینکه عزل و نصب ها و اقدامات ما باید برای رضای خدا باشد، افزود: مردم نیز در راستای شعار سال وظیفه دارند تا با حمایت از تولید داخل و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان به وظیفه خود عمل کنند.

حسن زاده در ادامه با بیان اینکه مردم ایران اسلامی و به تبع آن مردم میاندوآب ولایی و ولایتمدار و در همه صحنه های انقلاب حاضر بوده اند، گفت:یکی از این روزها، روز قدس است که مردم همیشه در صحنه بوده اند و ان شالله امسال هم در روز قدس حماسه می آفرینند.

وی به رشد بدعت ها و سنت های غلط در جامعه نیز اشاره و اظهار کرد: باید جلوی بدعت های غلط در آئین های مختلف را گرفت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.