مددکاران ترویجی نقش مهمی در توسعه کشاورزی دارند
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
شناسه : 313636
6
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: مددکاران ترویجی به‌عنوان رابط بین کشاورزان و کارشناسان، نقش مؤثری در انتقال فناوری و دانش روز به کشاورزان، باهدف دستیابی به یک نظام واحد کشاورزی ایفا می‌کنند.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با اشاره به جایگاه مددکاران ترویجی در پیشبرد اهداف بخش کشاورزی، گفت: مددکاران ترویجی به‌عنوان رابط بین کشاورزان و کارشناسان، نقش مؤثری در انتقال فناوری و دانش روز به کشاورزان، باهدف دستیابی به یک نظام واحد کشاورزی ایفا می‌کنند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: مددکاران ترویجی یکی از عناصر و عوامل اساسی در شبکه ملی ترویج بوده و در توسعه بخش کشاورزی نقش مؤثری دارند.

وی گفت: مددکاران ترویجی افراد داوطلب، منتخب روستائیان و مورد تأیید مراکز جهاد کشاورزی بوده که از مقبولیت اجتماعی برخوردارند و مورداعتماد مردم روستا و کشاورزان هستند.

مقدم اظهار کرد: مددکاران ترویجی از کشاورزان پیشرو و آگاه به مسائل و مشکلات مردم روستاها و بهره‌برداران بوده و از توانایی برقراری ارتباط بین بهره‌برداران و عوامل ترویج برخوردار هستند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب تصریح کرد: یکی از الزامات اجرای برنامه‌های ترویجی در روستاها، مددکاران ترویجی هستند که در کار خود ابتکار عمل و خلاقیت داشته و در حل مشکلات کشاورزان راه‌حل مناسبی را ارائه می‌دهند.

وی گفت: در ورود به جامعه محلی و اعتمادسازی در بین کشاورزان، اولین نفری هستند که بین کشاورزان و مروجان ایفای نقش می‌نمایند.

مقدم اظهار کرد: مددکاران ترویجی یکی از عاملین انتقال‌یافته‌های علمی و تبادل تجربیات و دانش بومی بین کشاورزان و مروجان هستند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: در برنامه‌ریزی برای اصلاح و تغییر الگوی کشت در منطقه، نقش مددکاران ترویجی بسیار حائز اهمیت است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.