مداحان، مداح و ذاکر اهل بیت(ع) باشند/ خدافراموشی و بی تقوایی از دلایل وقوع حادثه عاشورا بود
۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳
شناسه : 265759
3

 امام جمعه میاندوآب گفت: مداحان و روحانی باید از حق دفاع کرده و پشتیبان حق باشند و مداحان این را توجه داشته باشند که مداح و ذاکر اهل بیت(ع) باشند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده در دیدار اعضای کانون مداحان میاندوآب، با اشاره به اهمیت کار مداحان، اظهار کرد: مداحان باید الگوی جامعه بوده و  در راه ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) کوشا باشند.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به دلایل وقوع حادثه عاشورا، افزود: از اصلی ترین دلایل، فراموشی خدا بود چرا که اگر انسان خدا را فراموش کند، دچار خودفراموشی شده و دین خود را به دنیا می فروشد و در نتیجه واقعه ای مانند حادثه عاشورا به وقوع می پیوندد.

وی گفت: خدافراموشی سبب شد تا عده ای مقابل اولاد پیامبر اکرم(ص) و یارانش ایستادند و لذا باید مراقب بود تا اهل معامله نباشیم، چرا که این یعنی دچار خدافراموشی شدیم.

حسن زاده تصریح کرد: دومین دلیل نداشتن تقوای درونی بود، که وقتی تقوا نباشد، دیگر گناه کردن یا نکردن برای انسان اهمیت نداشته و سبب می شود تا اثری از انسانیت هم  در وجود آنها نباشد.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه هیئات مذهبی و عزاداری، ظرفیت عظیم مردمی و در واقع مصداقی برای عملی کردن تعبیر آتش به اختیار هستند، اظهار کرد: مداحان و روحانی باید از حق دفاع کرده و پشتیبان حق باشند و مداحان این را توجه داشته باشند که مداح و ذاکر اهل بیت(ع) باشند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.