مخترع میاندوآبی از فضولات حیوانی، کاغذ تولید می کند
۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۹:۰۰
شناسه : 268866
10

یک جوان مخترع میاندوآبی از ارائه طرح توجیهی تولید کاغذ از فضولات حیوانی خبر داد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، هادی حبیبیان متولد سال 71 ، دانشجوی کارشناسی ژنتیک و طرح های احیا دریاچه ارومیه است.

وی که پیش از این مشکلات کشاورزان منطقه و کمبود آب به دغدغه وی تبدیل شده بود تا در نتیجه آن  بذر چغندر قند را با استفاده از گیاه ترشک تولید کند، اکنون از ارائه طرح توجیهی تولید کاغذ از فضولات حیوانی نیز خبر می دهد.

این مخترع جوان میاندوآبی که در همایش استانی به مناسب هفته پژوهش، لوح یادبودی را نیز از استاندار آذربایجان غربی دریافت کرده است، در گفت و گویی که با خبرنگار زرین خبر داشت، با اشاره به طرح وایده خود، اظهار کرد: تولید کاغذ از فضولات حیوانی در ایران یک صنعت نوظهور است که موجب حفظ ذخایر آبی و زیست‌محیطی می‌شود.

حبیبیان با بیان اینکه در کشور ما همواره کاغذ از چوب تولید می‌شود، گفت: این تولید با خطرات زیست‌محیطی چون قطع درختان و ضایعات بالا روبه‌روست و به همین دلیل تولید کاغذ از فضولات حیوانی می‌تواند بسیار مقرون به‌صرفه زیست‌محیطی و به عنوان یک صنعت سبز مطرح باشد.

وی با اشاره به ایده و طرح خود و با بیان اینکه کاغذ فضولات حیوانی نسل جدیدی از کاغذ است که در سال 95 توسط گروه ما اختراع شده است، افزود: ماده اولیه این کاغذ فضولات حیوانی بوده که جایگزین استفاده از چوب درختان برای تولید کاغذ است و از خواص آن ضد آب بودن ، مقاومت در برابر پارگی، جلوه ی جادویی رنگ ها بر روی آن و در نهایت برگشت پذیری آن به خاک طی دوره بازیافت کوتاه مدت می توان نام برد.

این مخترع جوان میاندوآبی تصریح کرد: کاغذ فضولات حیوانی در گراماژهای مختلف از ۵۰ میکرون تا ۴۰۰ میکرون برای کاربردهای مختلف تولید و از آن در تهیه لیبل‌های چسبدار با گراماژهای مختلف و با ضریب چسبندگی بالا استفاده می‌شود.

حبیبیان اظهار کرد: کاربردهای کاغذ فضولات حیوانی محدود به کاربردهای صنعت چاپ، نشر و بسته‌بندی و تبلیغات نیست و از نظر روبه‌رو شدن با ماشین‌های چاپ و صحافی، رفتاری مشابه کاغذهای گلاسه دارد و هیچ‌گونه نیازی به مرکب یا زینک متفاوت ندارد.

وی گفت: تولید کاعذ از فضولات حیوانی یکی از روش های نوین در صنعت کاغذسازی محسوب می شود که یکی از خصوصیات حائز اهمیت این محصول عدم نیاز به آب در طول فرآیند تولید آن است و با توجه به خشکسالی سال های اخیر در کشور، فرآیند این پروژه نشان می‌دهد که این واحد می‌تواند به عنوان یک صنعت سبز معرفی شود.

این مخترع جوان میاندوآبی افزود: تولید و بهره‌گیری از این ایده در صورت تحقق آن می‌تواند علاوه بر حفاظت از درختان، محیط‌زیست ارزش‌افزوده مناسبی با صادرات ایجاد کرد. بازیافت، تغییرپذیری و سازگاری محصولات تولیدی عرصه صنعت با طبیعت، همواره از دغدغه‌های مسئولان است که به آن توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.