مخالف انتقال پسماند به محل پیش بینی شده هستم/ مطالعات پسماند مشترک میاندوآب و مهاباد را پیگیری می کنم
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۸:۳۹
شناسه : 280963
6

فرماندار میاندوآب گفت: شخصا مخالف انتقال پسماند به محل
پیش بینی شده، برای دفن هستم و بحث دفن مشترک و مطالعات پسماند بین دو شهر
میاندوآب و مهاباد را پیگیری می کنم.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، مهدی قهرمانی امروز در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه پاکسازی ورودی های شهر میاندوآب از زباله در پاسخ به سوالی در مورد دفن پسماند شهری، اظهار کرد: سایت پسماند فعلی  میاندوآب یک معضل بزرگ بوده و حتی اثرات آلودگی های ناشی از آن در 200 هکتار محیط و نیز نفوذ شیرابه پسماند به زمین ها قابل مشاهده است.

فرماندار میاندوآب افزود: در این راستا بحث مطالعات پسماند بین دو شهر میاندوآب و مهاباد شروع شده و بنده نیز هر هفته پیگیر آن هستم.

وی با بیان اینکه ایده پردازان از زباله به عنوان طلای کثیف یاد می شود، گفت: اگر بتوانیم برای زباله سایر شهرها نیز برنامه ریزی کنیم، سرمایه گذار نیز می تواند از آن برای تولید کودهای آلی و یا انرژی استفاده کنند.

قهرمانی با اشاره به اینکه در دنیا و برخی شهرها از زباله بهره برداری کرده و یا حتی خریداری نیز می کنند، تصریح کرد: چاره کار این نیست که تنها زباله را به جایی ریخته و آن را با خاک دفن کنیم.

فرماندار میاندوآب در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد انتقال محل دفن پسماند به محل مطالعه شده قبلی، اظهار کرد: این موضوع بارها در کمیسیون های پسماند قبل از انتصاب بنده به عنوان فرماندار مطرح شده و بارها نه تنها بنده، حتی آقای مطلبی و شهرداری نیز اذعان کردیم که جدای از برخی مسائل، محل مناسبی برای دفن نیست و شاید برخی فشارها سبب شده تا شهرداری از روی ناچاری دنبال این مسائل برود.

وی با بیان اینکه شخصا مخالف انتقال پسماند به این محل، برای دفن است، افزود: برنامه ما این است که بتوانیم با افزایش حجم زباله و جذب سرمایه گذار در زمینه تولید انرژی و یا کودهای آلی، دفن پسماند مشترک میاندوآب و مهاباد را دنبال  کنیم.

قهرمانی اظهار کرد: غیر از این راهکار، هر مکانی که بخواهیم تحت عنوان محل دفن زباله انتخاب کنیم، چند سال بعد سرنوشتی مانند کوه قطور خواهد داشت.

فرماندار میاندوآب با بیان اینکه ظرفیت محل دفن فعلی پسماند تکمیل شده است، افزود: هم اکنون این محل امکان دفن زباله ندارد ولی از روی ناچاری و بالاجبار زباله ها به کوه قطور داغی انتقال می یابند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.