محرومیت زدایی از روستاها در اولویت کاری قرار دارد
۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۳۸
شناسه : 299628
7
سرپرست فرمانداری میاندوآب:  سرپرست فرمانداری میاندوآب گفت: با هدف احصا مشکلات و محرومیت زدایی از روستاها که یکی از اولویت های ما است، سفرهای روستایی در میاندوآب شروع می شود.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، علی پیام امروز در نشست اعضای شورای بخش مرکزی و بکتاش و دهیاران با بیان اینکه در روزهای آینده سفرهای روستایی با حضور مسئولان ادارات در میاندوآب شروع می شود، اظهار کرد: دهیاران نسبت به اولویت بندی مشکلات، جمع بندی برخورداری ها، نیازمندی ها و شناسایی خانواده های نیازمند روستا اقدام و نتیجه را گزارش کنند.

سرپرست فرمانداری میاندوآب افزود: عملکرد دهیاران در تنظیف و پاکسازی تمامی مناطق روستایی و محدوده و مسیر ارتباطی با روستاهای مجاور در بازدیدها مورد بررسی قرار خواهد گرفت و کوتاهی در این زمینه قابل قبول نخواهد بود.

وی هدف از سفرهای روستایی را احصاء مشکلات روستاییان بویژه روستاهای محروم عنوان کرد و گفت: در ابتدای سفرهای روستایی، روستاهایی که فاقد دهیاری هستند در اولویت خواهند بود و به نسبت میزان محرومیت مورد بازدید قرار می گیرند.

پیام با اشاره به سیاستهای دولت مردمی در راستای محرومیت زدایی، تصریح کرد: دهیاران موظف هستند خانواده های دارای فرزند بیکار را شناسایی کرده و در گام اول جوانان جویای کار برای مهارت آموزی و ایجاد اشتغال با درآمد پایدار به مرکز فنی و حرفه ای معرفی می شوند.

سرپرست فرمانداری میاندوآب با تاکید بر حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست و لزوم توجه دهیاران و اعضای شورای روستا به این موضوع، گفت: تاراج منابع آبی، برداشت های غیر مجاز از مصالح رودخانه ای و منابع آبی و دخل و تصرف در زمین ها و مراتع منابع طبیعی به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست و دهیاران در صورت مشاهده فورا به مراجع ذیصلاح گزارش دهند.

وی در ادامه این دیدار با اشاره به برخی اقدامات انجام گرفته و سفر استانداربه میاندوآب، افزود: با هدف تسریع و تسهیل در امر ترانزیت و صادرات کالا ایجاد بندر خشک به عنوان یک طرح مهم در این شهرستان در سفر هفته پیش مقام عالی استان به میاندوآب بازدید شد و اجرای آن توسط نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

پیام افزود: ماهیت و کارآیی بندر خشک همانند منطقه آزاد تجاری است که در جوار آن فرودگاه، راه‌آهن و محورهای ارتباطی تقویت می شود که نقش مهمی در ترانزیت کالا به کشور و همچنین صادرات داشته و کمک بزرگی به کشاورزی و دامداری شهرستان خواهد کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.