مجلس انقلابی، نماینده انقلابی می‌خواهد
۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
شناسه : 313789
2
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: مهم‌ترین شرایط نماینده عبارت است از اینکه متدین، کارآمد، دلسوز و شجاع باشد که اگر این چهار شرط در نماینده‌ای جمع شد، همان کاری را که شما آرزو و توقّع دارید، انجام خواهد داد.
پ
پ

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به قرارگرفتن در ایام فاطمیه و سیری در خطبه فدکیه، اظهار کرد: خطبه فدکیه میراث ارزشمند و ذی‌قیمت مکتب اسلام ناب است.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: از ابعاد ارزشمندی و عظمت خطبه نورانی فدکیه این است که آموزه‌های متعالی آن به عصر بیان و مردم آن زمانه اختصاص ندارد و ما نیز می‌توانیم برای عصر و زمانه خویش از آنها بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه ازجمله نکات دقیق این خطبه شریف، اقتباس‌های حضرت صدیقه کبری (س) از آیات قرآن کریم است که باید به طور ویژه بدان توجه شود، گفت: این اهمیت بدان جهت است که اولاً حضرت صدیقه طاهره (س) حکیمی معصوم است و بی‌شک حکمتی عرشی در سخنان آن حضرت به‌ویژه اقتباسات قرآنی‌شان نهفته بوده و ثانیاً ما به‌عنوان جامعه بشری هرچه در بُردار زمان پیش می‌رویم، نیازمان و ادراک نیازمان به قرآن و آموزه‌های وحیانی بیشتر و بیشتر می‌شود.

جلالی با اشاره به اینکه در فرهنگ شیعه، «فدک» نمادی از یک معنای بزرگ است که هرگز در محدوده یک قطعه زمین نمی‌گنجد و همین معنا، رمزی است که سطح تقابل را از مخاصمه سطحی و محدود، به مبارزه تاریخی حق و باطل تعمیق بخشیده است، تصریح کرد: لحن الهی حضرت زهرای مرضیه (س) بیانگر این حقیقت است که اعتراض ایشان تنها به غصب یک ملک به نام فدک نیست و آیاتی که حضرت در خلال این خطبه شریف بدان‌ها اشاره می‌کنند آیاتی است که باید بیش‌ازپیش در آن دقت و تأمل شود.

امام‌جمعه چهاربرج با تأکید بر اینکه ان‌شاءالله جامعه علمی روی این خطبه بیشتر سرمایه‌گذاری کند، اظهار کرد: حقیقت این است که اگر آن حضرت لابه‌لای سخنان شریف خود چنین آیاتی را تلاوت فرمود بدین سبب بود که با دیده تیز و حقیقت‌بین خویش می‌دیدند راهی که مسلمانان در پیش گرفته و زاویه‌ای که با حق ایجاد کرده‌اند پایانی جز کفر و شرک نخواهد داشت.

وی در ادامه به سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) می‌فرمایند مجلس باید مجلسی باشد که بتواند در مقابل زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها و مرعوب‌کردن‌ها و تطمیع‌کردن‌های قدرتمندان جهانی بایستد و مصالح کشور و ملّت را محاسبه کند و دنبال آن برود.

جلالی افزود: ویژگی برجسته آیت‌الله مدرس این بود که هیچ عامل ارعاب و تهدید و تطمیع و فریب‌گری در او اثر نمی‌کرد و همان وقتی که علی‌الظّاهر فضا را بر ضدّ او آن‌چنان متشنّج کرده بودند که علیه‌اش شعار می‌دادند، او ایستاد و حرف خودش را زد.

امام‌جمعه چهاربرج با تأکید بر اینکه مجلس انقلابی، نماینده انقلابی می‌خواهد، تصریح کرد: مهم‌ترین شرایط نماینده عبارت است از اینکه متدین، کارآمد، دلسوز و شجاع باشد که اگر این چهار شرط در نماینده‌ای جمع شد، همان کاری را که شما آرزو و توقّع دارید، انجام خواهد داد.

وی گفت: اگر نماینده‌ای بی‌علاقه به انقلاب و کشور و بی‌اعتقاد به قانون اساسی به مجلس راه پیدا کند که مصالح این کشور برایش مهم نبوده و دشمنی‌های استکبار جهانی را نفهمد، قطعاً چنین نماینده‌ای مجلس، ملّت و کشور را نابود کرده و به درد این مردم نیز نمی‌خورد.

جلالی با بیان اینکه نماینده‌ای که قبل از ورود به مجلس، خود را وام‌دار دیگران کرده و مجبور باشد در مجلس وام آنها را ادا کند، به درد نمی‌خورد، تصریح کرد: اگر نماینده‌ای به مجلس برود که از مسائل کشور درک لازم را نداشته و فاقد هوشمندی، آگاهی، سواد و معرفت لازم باشد، چنین فردی به درد نمی‌خورد.

امام‌جمعه چهاربرج در ادامه به سالروز و روند تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی، یک قانون اساسی بی‌نظیر در دنیا بود که مبتنی بر تعالیم و دستورات دینی و الهی است.

وی با بیان اینکه قانون اساسی، همان تجسّد و تجسّم انقلاب است، تصریح کرد: قانون اساسی ما، جزو مترقّی‌ترین قوانین اساسی دنیا است که بر طبق معیارهای رایج جهانی یک قانون اساسی بسیار قوی و تأمین‌کنندهٔ حقوق اساسی انسان‌ها در جامعه است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.