مجالس عزاداری فاطمیه باشکوه برگزار شود
۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
شناسه : 314259
4
امام‌جمعه میاندوآب: امام‌جمعه میاندوآب گفت: دشمن به دنبال این است که هیئت‌های عزاداری بی‌خاصیت بوده و مراسم‌های عزاداری ائمه معصومین (ع) کم‌رونق باشد و لذا مجالس عزا باید علنی و باشکوه و عظمت برگزار شود.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با تأکید بر اینکه همواره باید پشتیبان ولایت بود، اظهار کرد: گوش‌به‌فرمان ولایت بودن، راه و رمز سعادت است.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه متأسفانه برخی الگو، میزان و راه را فراموش می‌کنند، افزود: اگر بخواهیم در فتنه‌ها راه را گم نکرده و از دین خارج نشویم، باید به ریسمان ولایت که بالاترین و محکم‌ترین ریسمان الهی است، چنگ بزنیم.

وی گفت: امت اسلامی باید بصیر بوده و همواره پشتیبان ولایت باشد و امام امت را تنها نگذارد.

حسن‌زاده تصریح کرد: هر کس در هر کجا و هر زمان در مقابل ولایت، دوقطبی و چندقطبی راه بیندازد در حقیقت راه را گم‌کرده است.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه آنها که امام حسین (ع) را به شهادت رساندند نیز اهل نماز و روزه بودند، اظهار کرد: دشمن‌روی این موضوع برنامه‌ریزی وسیع و گسترده‌ای داشته و لذا باید در مقابل فتنه‌ها بصیر و هوشیار بود و در دام دشمن نیفتاد.

وی به ایام فاطمیه و جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: مقام و منزلت حضرت فاطمه زهرا (س) در نزد خداوند بسیار متعالی بوده و خداوند خیر کثیر را در وجود آن حضرت قرار داده‌اند.

امام‌جمعه میاندوآب با اشاره به برنامه‌ریزی مراسم‌های ایام فاطمیه در این شهرستان، اظهار کرد: علی‌رغم همه تلاش دشمنان اسلام برای کم‌رنگ کردن مجالس روضه، باز هم مجالس روضه گرم و پرشور بوده و خیل مشتاقان ائمه اطهار (ع) و جوانان در این مراسم‌ها حضور می‌یابند.

حسن‌زاده با تأکید بر اینکه هیئت‌های عزاداری باید پرشور و باشکوه برگزار شود، افزود: دشمن به دنبال این است که هیئت‌های عزاداری بی‌خاصیت بوده و مراسم‌های عزاداری ائمه معصومین (ع) کم‌رونق باشد و لذا مجالس عزا باید علنی و باشکوه و عظمت برگزار شود.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه محرم و صفر و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) است که اسلام را زنده نگه داشته است، تصریح کرد: شور باید باشعور همراه شده و یک حرکت جهادی راه بیندازد.

وی با اشاره به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: دشمن همواره به دنبال این بوده تا اختلاف و تفرقه بیفکند تا به اهداف خود دست یابد که در این زمینه نیز امام راحل (ه) در یک اقدام هوشمندانه سالروز وحدت حوزه و دانشگاه را مطرح و توطئه دشمن را خنثی کردند.

حسن‌زاده هم چنین به حضور پرشور و باشکوه مردم، مسئولان و همت نهادهای مختلف در آئین تشییع پیکر مطهر شهید گمنام اشاره و اظهار کرد: مردم جهادی، انقلابی، ولایی، شهیدپرور و همیشه در صحنه میاندوآب همگام با مردم سایر شهرهای میهن عزیزمان در روز تشییع پیکر مطهر شهید گمنام حماسه آفریدند.

امام‌جمعه میاندوآب افزود: چنین مردمی در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌شود و بر مسئولان واجب است که به چنین مردمی خدمت کرده و مشکلات آنها را برطرف کنند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.