متخلف زباله سوزی در میاندوآب به چنگال قانون افتاد
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۴۰
شناسه : 293287
6
بقالی گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با پیگیری یک مورد تخلف آلودگی هوا ناشی از زباله سوزی، اقدام قانونی در رابطه با این تخلف را اعمال کردند.
پ
پ

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، گفت: به دنبال گزارشات واصله مبنی بر زباله سوزی و ایجاد آلودگی در حاشیه یکی از مناطق شهری میاندوآب، بلافاصله موضوع از طریق مامورین یگان حفاظت این اداره و با حضور نیروی انتظامی پیگیری شد.

علیرضا بقالی افزود: در جریان بررسی موضوع مشخص شد یک نفر متخلف به صورت غیر قانونی اقدام به سوزاندن پسماند شیشه های شکسته خودروها به منظور تخلیه و جداسازی اجزای پلاستیک داخل آن و ارسال شیشه ها به کارخانه شیشه سازی می کند .

وی گفت: مامورین یگان حفاظت اداره حفاظت از محیط زیست میاندوآب، از این اقدام غیر قانونی جلوگیری کرده و با تشکیل صورتجلسه، پرونده  تخلف  به مقامات قضایی ارجاع شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب تصریح کرد: سوزاندن مواد پلاستیکی و  لاستیک های فرسوده باعث انتشار مواد شیمیایی و آلاینده های مختلف هوا می‌شوند که از جمله خطرناک ترین آنها شامل هیدروکربن های فرار، فوران ها، دی اکسین و فلزات سنگین می باشد که می توانند برای آلودگی منابع آب و خاک هم خطرناک باشند.

بقالی اظهار کرد: بر اساس ماده ۲۰ قانون هوای پاک، انباشت پسماندهای بیمارستانی، صنعتی، کشاورزی و خانگی در معابر عمومی و فضای باز یا سوزاندن آنها ممنوع بوده و متخلف حسب  مورد به جزای  درجه شش موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی محکوم می شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.