مؤسسات متعددی در ترویج معارف نهج‌البلاغه ایجاد شود
۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
شناسه : 317848
3
امام‌جمعه میاندوآب: امام‌جمعه میاندوآب گفت: باید موسسه‌ای ایجاد شده و معارف و آموزه‌های نهج‌البلاغه ترویج شود همچنان که در سایر موضوعات مؤسسات متعدد فرهنگی و تبلیغی ایجاد می‌شود.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به فرارسیدن شب‌های قدر و تأکید بر بهره‌مندی از این شب‌های پرخیروبرکت، اظهار کرد: شب‌های قدر از بهترین شب‌ها هستند که در روایات بر لزوم بهره‌مندی از این شب‌ها تأکید شده و نباید از آنها غفلت کرد و به بهترین نحو از آنها استفاده کنیم.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه احیای شب قدر از اهمیت برخوردار است، افزود: احیای شب قدر، احیای انسانیت بوده و دل‌ها را زنده می‌کند و پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهل‌بیت (ع) بر احیای شب قدر و سپری‌کردن آن با دعا، نماز و قرآن سفارش کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان، ماه رحمت و مغفرت است، گفت: از سوی دیگر ماه رمضان، ماه فتح و پیروزی‌های بزرگ بوده و هر دو فتح بدر و مکه در این ماه اتفاق افتاده است.

حسن‌زاده در ادامه با اشاره به ویژگی‌ها و آموزه‌های حکومت امیرالمؤمنین (ع) و با تأکید بر بهره‌مندی از این آموزه‌ها، تصریح کرد: اگر بخواهیم این انقلاب اسلامی مانند حکومت علوی و ادامه‌دار باشد باید به این نکته توجه داشته باشیم که حفظ، امتداد و بقای حکومت در برگشتن به نهج‌البلاغه است.

امام‌جمعه میاندوآب با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره نهج‌البلاغه و لزوم بهره‌مندی از آن در ابعاد مختلف زندگی و حکومت‌داری، اظهار کرد: در نسخه شفابخش نهج‌البلاغه، سه مؤلفه اساسی تقوا، زهد و بصیرت برای ساحت‌های فردی و اجتماعی وجود دارد.

وی با بیان اینکه نهج‌البلاغه چندبعدی نموداری از اسلام چندبعدی است که برای دوام انقلاب اسلامی و ساختن یک انسان چندبعدی ضروری و لازم است، افزود: باید موسسه‌ای ایجاد شده و معارف و آموزه‌های نهج‌البلاغه ترویج شود همچنان که در سایر موضوعات مؤسسات متعدد فرهنگی و تبلیغی ایجاد می‌شود.

حسن‌زاده تصریح کرد: در این موسسه‌ای که ایجاد آن از مسائل مهم و ضروری است؛ مسئولان باید درس سیاست و حکومت‌داری بیاموزند و سبک و مهارت‌های زندگی در نهج‌البلاغه برای اقشار مختلف مردم آموزش داده شود.

امام‌جمعه میاندوآب با تأکید بر اینکه همه باید در این زمینه احساس تکلیف کنند، اظهار کرد: راه تربیت نیروی جوان مؤمن، ولایت‌مدار و پابه کار و انقلابی نهج‌البلاغه خوانی و نهج‌البلاغه فهمی است.

وی با بیان اینکه نهج‌البلاغه درس زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی، تکلیف شناسی و ولایت‌مداری به مت می‌آموزد، گفت: اگر جامعه نبوی (ص) با تربیت‌های علوی (ع) به تقوای اجتماعی، زهد اجتماعی و بصیرت عمومی دست می‌یافت، بشریت امروز درگیر ابتلائات متعدد نبود.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.