لزوم ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری  در جامعه/ انفاق از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
شناسه : 271381
5

در مراسم تجلیل از خیرین مراکز نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) میاندوآب، امام جمعه این شهرستان و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی بر لزوم ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه تاکید کردند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، مراسم تجلیل از خیرین مراکز نیکوکاری تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) میاندوآب، امروز در تالار امام خمینی(ره) میاندوآب با حضور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی، امام جمعه میاندوآب و جمعی از مسئولان برگزار شد.

امام جمعه میاندوآب در این مراسم با تاکید بر اهمیت انفاق، احسان و نیکوکاری در جامعه، گفت: قرآن و دین مبین اسلام توصیه های فراوانی برای انفاق دارد ودر قرآن کریم آمده است که از آنچه دوست دارید انفاق کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با بیان اینکه مردم و نیکوکاران نباید مستضعفان را فراموش کنند، اظهار کرد: باید برای جلب رضایت خدا، از اقشار ضعیف و مستمندان دستگیری کرد و از آنچه که دوست داریم انفاق کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر کس به نوبه خود وظیفه دارد تا در این راستا گام بردارد، افزود: نباید من، من کرد؛ و این را در نظر داشت که همه چیز در دست خداست و انسان اگر ثروتمند هم باشد، در یک چشم به هم زدن ممکن است همه چیزش را از دست بدهد.

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: انفاق، توصیه و سفارش دین و قرآن است و باید از نعمات و آنچه که خداوند به ما داده است، انفاق کنیم.

انفاق از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی هم در این مراسم با تاکید بر اینکه باید به فکر اقشار ضعیف و مستضعفان جامعه باشیم، گفت: ان شالله با کمک خیرین و نیکوکاران؛ فقر در جامعه ریشه کن شود.

عزیز سهندی با بیان اینکه اساس برنامه ریزی کمیته امداد امام خمینی(ره) برای توانمند سازی است، اظهار کرد: باید در افق 1400 و در پایان برنامه، تعداد خیرین دو برابر شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد بی تفاوت از مسئله فقر عبور می کنند، افزود: در بحث انفاق و رسیدگی به محرومان با برخی مشکلات روبرو هستیم که یکی از آنها کاهش یافتن میزان مسئولیت اجتماعی در کشور است و باید همه در این موضوع کمک کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی با تاکید بر افزایش ضریب نفوذ اجتماعی در امور خیریه، تصریح کرد: یکی از اشکال اقتصاد مقاومتی؛ اقتصاد انفاق است که در بخش های مختلف باید در این راستا تلاش کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.