لزوم ایجاد سازمان ” امر به معروف و نهی از منکر” / امر به معروف و نهی از منکر باید به گفتمان رایج جامعه تبدیل شود
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۳۸
شناسه : 295609
11
امام جمعه میاندوآب مطرح کرد؛

حسن زاده با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از پیچیده ترین و مهم ترین فروعات دین است، گفت: نیاز است که امر به معروف و نهی از منکر دارای یک سازمان و تشکیلات مستقل مانند سایر نهادها و تشکیلات باشد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان میاندوآب، گفت: فلسفه قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، امر به معروف و نهی از منکر بود و دهه محرم نیز دهه امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر سه مرحله دارد، افزود: علما و فقها بر این عقیده اند که امر به معروف و نهی از منکر دارای مراتبی است و به سه مرتبه قلبی، عملی و لسانی تقسیم می شود.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از پیچیده ترین و مهم ترین فروعات دین برشمرد و اظهار کرد: نیاز است که امر به معروف و نهی از منکر دارای یک سازمان و تشکیلات مستقل مانند سایر نهادها و تشکیلات باشد، اما متاسفانه هم اکنون همه امورات را یکی دو نفر بدون ریالی بودجه پیگیری می کنند.

حسن زاده با بیان اینکه هر جا نیاز بوده، نیروهای داوطلب امر به معروف ونهی از منکر حاضر بوده اند، تصریح کرد: از ادارات و نهادهایی هم که در تشکیل شوراهای امر به معروف ونهی از منکر پیشگام بوده اند؛ تقدیر و تشکر می کنیم.

امام جمعه میاندوآب به برگزاری مجالس عزای حضرت سیدالشهداء(ع) اشاره و با تاکید بر دقت و توجه ویژه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی واهمیت دادن برگزارکنندگان جلسات و آحاد شرکت‌کنندگان به رعایت ضوابط و فاصله‌ها، افزود: دشمنان به دنبال ایجاد دوقطبی سلامت و مذهب هستند و لذا باید هوشیار بود.

وی با بیان اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد عزاداری دهه محرم فصل الخطاب است، گفت:مردم و عزادران حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و هیئات مذهبی باید به جد دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.