لزوم استفاده از تمام ظرفیت های موجود در امر تبلیغ/ ماه رمضان، بهترین فرصت برای خودسازی و تقویت باورهای دینی است
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۹:۲۳
شناسه : 274232
5

در همایش طلایه داران تبلیغ و وقف در شهرستان میاندوآب، سخنرانان مراسم بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت های موجود در امر تبلیغ تاکید کردند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، همایش طلایه داران تبلیغ و وقف به مناسبت ماه مبارک رمضان امروز در مصلی امام خمینی(ره) میاندوآب برگزار شد.

اعزام ۲۲۰ نفر مبلغ دینی به مساجد میاندوآب

در ابتدای این همایش رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب در سخنانی با تبریک ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در ماه رمضان امسال بیش از ۲۲۰ نفر مبلغ دینی به مساجد شهری و روستایی میاندوآب، چهاربرج و باروق به منظور بهره مندی هرچه بیشتر اقشار مردم از فیوضات این ماه اعزام می شوند.

حجت الاسلام عادل نجفیان افزود: با هماهنگی های به عمل آمده این روحانیون و مبلغان دینی از مراکز تبلیغی، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، سازمان اوقاف و امور خیریه، روحانیون طرح هجرت و حوزه های علمیه جذب شده و از ابتدای ماه مبارک رمضان برای ترویج شعائر اسلامی به مساجد شهری و روستایی اعزام می شوند.

شورای تبلیغ در شهرستان تشکیل شود

در ادامه مراسم نماینده طلاب میاندوآب در قم به سخنرانی پرداخت و در سخنان خود با ارائه پیشنهاداتی در زمینه ساماندهی امر تبلیغ، گفت: باید در راستای ساماندهی امر تبلیغ، شورای تبلیغ با حضور چند نفر تشکیل و در این راستا برنامه ریزی کند.

حجت الاسلام موسی موسوی با تاکید بر برنامه ریزی به صورت کارشناسی شده در امر تبلیغ و استفاده از تمام ظرفیت های موجود، اظهار کرد: باید از تمام ظرفیت طلاب در امر تبلیغ استفاده کرد.

وی در ادامه با اشاره به سه موضوع، مخاطب، مبلغ و محتوا، افزود: باید دغدغه و آسیب ها احصا شده و شناسنامه ای برای هر منطقه تهیه و متناسب با آن برنامه ریزی شود.

باید از تمام ظرفیت ها در راستای امر تبلیغ استفاده کرد

در ادامه مراسم نیز امام جمعه میاندوآب با اشاره به نقش علما در ترویج شعائر دین مبین اسلام، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان یکی از بهترین فرصت ها برای تقویت باورهای دینی مردم است و لذا روحانیون باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با اشاره به اینکه هم اکنون در شهرستان میاندوآب در ادارات و مساجد این شهر، نماز جماعت برپا می شود، گفت: قبلا در شش مسجد نماز جماعت برپا بود ولی تنها در  دوره مسئولیت بنده در 48 مسجد، امام جماعت معرفی و شروع به فعالیت کرده اند.

وی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت ها در راستای امر تبلیغ استفاده کرد، افزود: پرداختن به موضوعات اجتماعی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان از جمله مواردی است که باید مبلغان در منابر خود مردم را نسبت به آنها آگاه سازی کنند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.