قیمت زولبیا و بامیه در میاندوآب اعلام شد/کیلویی ۱۱۰ هزار تومان
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
شناسه : 317308
3
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: قیمت مصوب زولبیا و بامیه برای فروش در ایام ماه مبارک رمضان در این شهرستان تعیین شد.
پ
پ

رضا بهروزی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با تبریک فرارسیدن ماه رمضان، اظهار کرد: در آستانه ماه رمضان و باتوجه‌به افزایش تقاضا برای زولبیا و بامیه، قیمت آن توسط کمیته نرخ‌گذاری تعیین شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب افزود: برابر تصمیم اعضای کمیته نرخ‌گذاری و تصویب نرخ‌های پیشنهادی در کمیسیون نظارت شهرستان قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه ۱۱۰ هزار تومان اعلام شده است.

وی با بیان اینکه همه واحدهای صنفی ملزم به رعایت قیمت مصوب هستند، گفت: همه واحدهای صنفی و قنادی ملزم به دریافت نرخ‌نامه از اتحادیه مربوطه و درج قیمت انواع شیرینی در معرض دید مشتریان هستند.

بهروزی با تأکید بر اینکه مردم اقلام موردنیاز خود را از واحدهای صنفی مورد تأیید تهیه کنند، تصریح کرد: مردم از خرید هرگونه مواد غذایی و شیرینی‌ها از فروشندگان دوره‌گرد و اشخاصی که از قابلیت نظارتی لازم برخوردار نیستند، خودداری و هر گونه خرید و نیازمندی خانواده را از اصناف و کسبه معتبر تهیه کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب با اشاره به دغدغه بازرسان این اداره در مورد فروش زولبیا و بامیه، اظهار کرد: در ایام ماه مبارک رمضان واحدهایی که ارتباطی به قنادی ندارند، اقدام به فروش زولبیا و بامیه می‌کنند که همین امر سبب ترویج تداخل صنفی در شهر شده و نارضایتی شیرینی‌فروشان را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه این واحدها به دلیل نداشتن شرایط و تجهیزات و ابزار کار و محیط فیزیکی لازم ممکن است سبب به خطر انداختن سلامت شهروندان شوند، گفت: برابر قانون، فروش زولبیا و بامیه در سوپرمارکت‌ها، ساندویچی‌ها و فروشندگان نان‌های حجیم ممنوع است.

بهروزی تصریح کرد: متخلفان در این زمینه با تنظیم پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی معرفی شده و برابر قانون با آنها برخورد می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب افزود: همه ساله در ایام پایانی سال اکیپ‌های نظارتی اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب، بر قیمت شیرینی و قنادی نظارت می‌کنند و امسال هم برابر برنامه‌ریزی صورت‌گرفته با همکاری کارشناسان ادارات تعزیرات حکومتی و دانشکده علوم پزشکی شهرستان عملکرد این واحدها از نزدیک بررسی و کنترل می‌شود.

وی گفت: شهروندان عزیز می‌توانند هر گونه نارضایتی از کیفیت و قیمت قنادی را با شماره‌تلفن ۴۵۲۶۳۶۱۰ و سامانه مردمی ۱۲۴ در میان بگذارند تا به شکایت آنها رسیدگی شود.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.