قیام ۲۹ بهمن، نقطه عطف در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی است
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۱۲
شناسه : 305840
0
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: تبریز و آذربایجان همیشه پیشگام در تحولات انقلابی و دینی بوده و قیام مردم تبریز نیز یک نقطه عطف در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی است.
پ
پ

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به فرارسیدن قیام مردم تبریز و آذربایجان ، اظهار کرد: مردم تبریز و آذربایجان در چهلم شهدای قیام مردم قم در سال۵۶ علیه رژیم ستمشاهی به خیابان ها آمده و تظاهرات کردند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: مردم شریف و انقلابی تبریز در این روز در حمایت از قیام مردم قم به صحنه آمده و به صورت انبوهی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه مردم تبریز در ۲۹ بهمن یک شگفتی آفریدند، افزود: قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن، خیلی گسترده تر بود.

دیرباز با اشاره به جایگاه در سیر تحولات انقلاب اسلامی، تصریح کرد: تبریز جایگاهی دارد که مقام معظم رهبری نیز در دیدار اخیر با مردم آذربایجان به آن اشاره کردند و فرمودند که تبریز و آذربایجان همیشه پیشگام در تحولات انقلابی و دینی بوده است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آگاهی و بیداری مردم از عوامل شکل گیری قیام ۲۹ بهمن در تبریز بود، اظهار کرد: از طرف دیگر با توجه به جایگاه خاص مردم تبریز  با توجه به پیشینه تاریخی، قیام آنها می توانست تاثیرگذار باشد و اینگونه نیز شد.

وی قیام مردم تبریز را یک نقطه عطف در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: یکی از ویژگی های مردم تبریز حساس بودن آنهاست که نسبت به امورات بی تفاوت نبوده و معمولاً بهترین عکس العمل را نشان می دهند و این را در طول تاریخ انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس و غیره نیز نشان داده اند.

دیرباز به ولایتمداری و انقلابی بودن مردم آذربایجان و تبریز اشاره کرد و افزود: مردم آذربایجان، آذربایجان را سر ایران می دانند که با پیکر و بدن معنا پیدا می کند و خودشان نیز همیشه در صحنه بوده و در مسیر ولایت قدم بر می دارند و در موارد مختلف در این زمینه پیشگام بوده اند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.