قیام لله، زیربنای مکتب امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی بود
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
شناسه : 305766
4
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران نیز "قیام لله" کرده تا زمینه را برای ظهور بقیه الله آماده کند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در جمع مردم چهاربرج با بیان اینکه «قیام لله» چراغ راه انقلاب ما بود، اظهار کرد: «قیام لله» سرآغاز حرکت انسان به سوی تکامل است که باید در تمامی شئون زندگی فردی واجتماعی هر فردی تبلور پیدا کند.

امام جمعه چهاربرج افزود: همه مسائل از اینجا شروع می شود که «قیام لله» باشد و همه پیامبران اولوالعزم و امام حسین(ع) نیز «قیام لله» کردند و منجی عالم بشریت نیز قیام لله خواهد کرد.

وی گفت: قرآن موفقیت تمام انبیاء در موضوع بعثت و مبارزه با طاغوت را در یک عامل خلاصه می کند و معتقد است «قیام لله» عامل موفقیت آنها بوده و همه‌ آنها برای تحقق همین آرمان به میدان آمده‌اند.

جلالی تصریح کرد: ‌‌قیام برای خداست که پیامبر گرامی اسلام(ص) را بر تمام عادات و عقاید‌‌ ‌‌جاهلیت غلبه داد و بت ها را از خانه خدا برانداخت و به جای آن توحید و تقوا را گذاشت و‌‌ ‌‌نیز آن ذات مقدس را به مقام “‌‌قابَ قوسیْن أوأدنی”‌‌ رساند.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز برگرفته از تعالیم انبیا الهی بود، اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران نیز “قیام لله” کرده تا زمینه را برای ظهور بقیه الله آماده کند.

وی با اشاره به اینکه”قیام لله” توصیه و سفارش قرآن کریم نیز است، افزود: قرآن می گوید به مخلوقات خدا یک موعظه دارم و آن این است که بلند شوید از جا برای خدا، قیام کنید برای خدا، راه بیفتید، تک تک ، دوتا دوتا ، گروهی ، تا سیل خروشانی باشید در مقابل زور گویان و ستمگران عالم، همان ستمگرانی که داعش، طاغوت را به وجود آورده و به بزرگ و کودک و زن و مرد رحم نمی کنند.

جلالی تصریح کرد: قیام برای‌‌ ‌‌خدا در مقابل تمام قیام هایی که طاغوتی بوده و در مقابل قیام های برخاسته از عقده ها و هوس ها است.

امام جمعه چهاربرج گفت: برای فهم مکتب امام و درک رفتارها، تصمیمات و اقدامات ایشان، تبیین و تحلیل قیام لله امری ضروری است.

وی با بیان اینکه راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و حضور مردم نیز قیام لله بود، اظهار کرد: این قدم ها، همان قدم های ابراهیم خلیل الله و حسین ثارالله است.

جلالی با اشاره به اینکه این قدم هایی که برداشته اید ۱۴۰۰سال پیش حضرت زینب(س) برداشته است و این سنگر ها را بوجود آورده است، افزود:حجاب سنگر است و باید این سنگر ها را حفظ کنید ، اگر این سنگر به دست دشمن بیافتد، دشمن گستاخ می شود و پیشروی می کند و لذا این سنگر را باید محکم نگه داشت تا اهریمن طمع نکند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.