قوای سه گانه به وظیفه خود در برخورد با حقوق‌های نجومی عمل کنند/ بسیج شجره‌ی طیبه و درخت تناور و پر ثمر است
۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
شناسه : 297513
8
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: در برخورد با حقوق‌های نجومی هر سه قوه باید ورود مشخص و تقسیم‌بندی‌شده و قاطع داشته و اقدام موثری انجام دهند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام خمینی(ره) و با بیان ویژگی های بسیجیان از دیدگاه قرآن کریم و حضرت امام خمینی (ره)، گفت: معرفی به عنوان شجره طیبه و اخلاص از مهم ترین ویژگی های بسیج و بسیجیان به شمار می رود.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه بسیج شجره‌ی طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد، افزود: بسیجی کسی است که فقط رنگ خدایی را پذیرفته و مطیع امر ولایت است.

وی با بیان آیاتی از قرآن کریم و با اشاره به اینکه منظور از کلمه‌ی طیبه ممکن است کلمه‌ی توحید باشد، و یا اوامر و فرمانهای الهی و یا ایمان و یا اینکه شخص مؤمن (بسیجی) باشد، گفت:از شجره طیبه به عنوان بسیج یاد می شود که دارای ویژگی های بارز این درخت طیبه از جمله موجودی دارای رشد و نمو و پویا و سازنده‌ی دیگران و خویشتن، درخت پاک است و طیب، دارای تشکیلات و نظام حساب شده‌، اصل و ریشه ای ثابت و مستحکم به گونه ای که طوفان‌ها و تندبادها و مشکلات نمی‌توانند آن را از جا بر کنند، شاخه‌هایی که به منزله افق فکر وسیع بوده و در هر فصل و هر زمان حاضر و مشمول قوانین آفرینش است و به اذن پروردگارش میوه‌ی خود را به همگان ارزانی می‌دارد و سودش به همه می رسد.

جلالی در ادامه با تاکید بر اینکه مسئولان در نظام اسلامی باید ساده زیست باشند، تصریح کرد: مسئولان باید فرصت خدمت را غنیمت شمرده و به فکر مردم و ولی نعمتان خود باشند و توجه داشته باشند که گرایش به افکار غلط، اشرافی‌گری، گرایش به اسراف، گرایش به آن چیزی که در بین دولتمردان طاغوتی رایج است در آنها پیدا نشود.

امام جمعه چهاربرج هم چنین با بیان اینکه پنج سال از مطالبه مقام معظم رهبری برای مقابله با حقوق‌های نجومی می‌گذرد، گفت: قوای سه گانه، با همفکری به مقابله با فساد پرداخته و باید گام مهم و اولی را در مقابله با این زیاده‌خواهی‌های زشت بردارند که این توقع و انتظار مهم عموم مردم از دولت انقلابی، مجلس انقلابی و قوه قضائیه انقلابی است.

جلالی با اشاره به اینکه هر یک از قوای سه گانه در این زمینه وظیفه ای دارند، افزود: در برخورد با حقوق‌های نجومی هر سه قوه باید ورود مشخص و تقسیم‌بندی‌شده و قاطع داشته و اقدام موثری انجام دهند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.