«قانون وتو» مصداق بارز قانون جنگل است
۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
شناسه : 314261
1
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: «قانون وتو» مصداق بارز قانون جنگل بوده که بیشترین سود را از این قانون نفرت برانگیز، رژیم جنایت‌کار و خبیث صهیونیستی برده است.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به وتوی رأی سازمان ملل مبنی بر آتش‌بس در غزه توسط آمریکا، اظهار کرد: «قانون وتو» مصداق بارز قانون جنگل است.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه آمریکا تاکنون ۴۰ بار از حق وتو به نفع رژیم غاصب استفاده کرده است، افزود: قانون وتو، قانون ظالمانه‌ای بوده که بیش از ۷۰ سال است درست در جایی که پای بازدارندگی اشغالگران و جنایت‌کاران به میان می‌آید، توسط اعضای پنج‌گانه و به‌ویژه حامی اصلی رژیم صهیونیستی یعنی آمریکا به کار گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سود را از این قانون نفرت برانگیز، رژیم جنایت‌کار و خبیث صهیونیستی برده است، گفت: نمونه اخیر این موضوع را در وتوی قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس در غزه شاهد بودیم که دبیرکل سازمان ملل در پی حمله‌های پی‌درپی صهیونیست‌ها بالاخره «امنیت و صلح جهانی» را در خطر دید؛ اما آمریکای جنایت‌کار رأی سازمان ملل را وتو کرد.

جلالی با بیان اینکه روزبه‌روز بر تعداد شهدا و مجروحان در غزه افزوده می‌شود، تصریح کرد: روزانه شمار بسیار زیادی از مردم غزه شهید و زخمی می‌شوند، بدون این‌که به کمک‌های درمانی دسترسی داشته باشند و از طرف دیگر به دلیل قطع کمک‌رسانی از طریق مرز رفح با مصر، مردم غزه با وخامت بی‌سابقه وضعیت غذایی و بهداشتی و پزشکی نیز مواجه هستند.

امام‌جمعه چهاربرج اظهار کرد: وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط آمریکای جهان‌خوار نشان‌دهنده ناکارآمدی و بی‌مصرفی نهادهای بین‌المللی، چراغ‌سبز برای جنایات بیشتر، سنگ را بستن و سگ را رهاکردن، بن‌بست راهبردی صهیونیست‌ها بوده و تشدید نفرت جهانی از آمریکا را در پی دارد.

وی به ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: در این ایام هر کاری را انجام می‌دهیم به نیت احسان به حضرت زهرای مرضیه (س) انجام دهیم که کار بسیار بزرگی بوده و سبب شود تا از اکسیر محبت حضرت زهرا (س) بهره‌مند شویم.
جلالی با اشاره به شان و جایگاه والای حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا (س)، گفت: در روایات است مقام حضرت فاطمه (س) که چگونه در قیامت جلوه‌گر می‌شود.

امام‌جمعه چهاربرج به حمله کور و ناجوانمردانه گروه‌های تروریستی به مقر انتظامی راسک اشاره کرد و افزود: این حمله تروریستی و شهادت سربازان جان‌برکف فراجا بی‌پاسخ نخواهد ماند.
وی هم چنین به حضور پرشور و باشکوه مردم در آئین تشییع پیکر مطهر شهید گمنام اشاره و اظهار کرد: از استقبال پرشور و باشکوه مردم شهیدپرور و انقلابی چهاربرج و همت مسئولان که مقدمات این امر معنوی را فراهم آوردند، نهایت تقدیر و تشکر را داریم.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.