فوت ناگهانی یک زن در باشگاه بدنسازی
۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰:۰۱
شناسه : 318734
0
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی میاندوآب خبر داد: رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی میاندوآب گفت: بانوی میاندوآبی درحالی‌که مشغول تمرین در یک باشگاه ورزشی بود، به علت ایست قلبی جان خود را از دست داد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، اصغر پیروزنیا در گفتگو با خبرنگاران در میاندوآب با اعلام این خبر، اظهار کرد: عصر امروز به دنبال تماس‌های مردمی با سامانه ۱۱۵، نیروهای امدادی با یک دستگاه آمبولانس در سریع‌ترین زمان به باشگاه بدنسازی بانوان اعزام شدند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی میاندوآب گفت: پس از حضور نیروهای امدادی مشخص شد که یک خانم در حین تمرین در باشگاه بدنسازی دچار حمله قلبی شده است.

وی با اینکه اقدامات اولیه احیای این زن در محل انجام‌گرفته و فرد به بیمارستان منتقل شد، افزود: متأسفانه اقدامات انجام شده نتیجه نداد و این خانم به دلیل ایست قلبی جان خود را از دست داد.

پیروزنیا تصریح کرد: باتوجه‌به پرونده پزشکی، این زن سابقه مشکلات قلبی و تشخیص اولیه امدادگران اورژانس هم فوت بر اثر ایست قلبی است؛ ولی علت فوت باید توسط پزشکی قانونی پس از بررسی اعلام شود.

علل مرگ ناگهانی در ورزش متنوع بوده بااین‌حال، عمده مواردی که منجر به مرگ ناگهانی در ورزش می‌شود، ایست قلبی است و وقوع صحنه‌های دردناک مرگ ورزشکاران؛ پزشکان و محققان را به فکر راهکارهای پیشگیری از حملات قلبی در حین ورزش انداخته است.

دررابطه‌با علل مرگ ناگهانی ورزشکاران در حین مسابقه و تمرین آمده است: شایع‌ترین علل مرگ ناگهانی قلبی در ورزشکاران جوان (زیر ۳۵ سال) شامل کاردیومیوپاتی هیپرتروفی، ناهنجاری مادرزادی عروق کرونر قلب، میوکاردیت، پارگی آنوریسم آئورت و دیس پلاژی آرتیموژنیک بطن راست است.

شهرستان میاندوآب، شهری با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و کریدور شمال غرب کشور بوده و پل ارتباطی بین استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و زنجان به شمار می‌رود و از جایگاه بسیار مهمی در منطقه برخوردار است و در سال ۱۴۰۰ نیز دو بخش مرحمت‌آباد و باروق با تفکیک از این شهرستان به شهرستان‌های چهاربرج و باروق ارتقا یافتند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.