فلسطین و غزه پیروز این میدان هستند
۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
شناسه : 312996
2
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: جبهه مقاومت یقین دارد که فلسطین و نوار غزه، پیروز این معادله قلمداد می‌شوند و در این موضوع کمترین شبهه‌ای وجود ندارد.
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به روز کتاب و کتاب‌خوانی، اظهار کرد: همه ما در زمینه پرورش نسلی مهربان با یار مهربان مسئول بوده و در این راستا باید فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه گسترش دهیم.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، ضرورت رشد و تعالی جامعه است، افزود: یکی از مواردی که ما را در ایجاد فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی یاری می‌رساند، ایجاد رغبت و عادت به مطالعه و کتاب‌خوانی در کودکان و نوجوانان است.

وی تصریح کرد: تلاش برای ایجاد عادت به مطالعه باید از اولویت‌های مهم کارگزاران فرهنگی باشد که با کودکان و نوجوانان سروکار دارند.

جلالی با بیان اینکه متأسفانه برخی والدین و مربیان تصور می‌کنند عادت به مطالعه، ذاتی و وراثتی است که فقط برخی به آن رو می‌آورند و دیگران نمی‌توانند اهل مطالعه باشند و به همین دلیل، برای ایجاد عادت به مطالعه در فرزندان خود تلاش نمی‌کنند، گفت: بر خلاف این تفکر عادت به مطالعه، اکتسابی بوده و همان‌طور که کودکی، خواندن و نوشتن را یاد می‌گیرد، می‌تواند مطالعه را هم بیاموزد و لذا باید روش مطالعه را به او آموخت و او را به خواندن عادت داد.

وی از کـتاب به‌عنوان برآورنده سه نیاز بنیادی کودکان و نوجوانان نام برد و افزود: اگر کتاب‌خوانی در خانه و مدرسه و محیط‌های فرهنگی به‌درستی و به صورتی زنده و پرشور تبلیغ و ترویج شود، سه نیاز بنیادی عاطفی، شناختی و شخصیتی کودکان و نوجوانان را برآورده می‌سازد.

امام‌جمعه چهاربرج از پرورش عاطفی و برقراری رابطه احساسی به‌عنوان اولین نیاز روحی روانی بشر نام برد و اظهار کرد: پاسخ به نیاز دوست‌داشتن و دوست داشته شدن، نیاز به شادی، نشاط، تحرک و امید، شناخت دردها و راه غلبه بر ناامیدی‌ها که سبب سامان‌بخشیدن به عواطف کودکان می‌شود می‌تواند مقداری با مطالعه فراهم شود.

جلالی تصریح کرد: در بعد شناختی، کتاب و کتاب‌خوانی می‌تواند، جوانان و کودکان را با پرورش قوه تخیل و گسترش قدرت تفکر، راه او را برای دستیابی به اندیشه‌ای پویا و تفکری انتقادی اجتماعی باز کند.

وی با بیان اینکه کتاب و کتاب‌خوانی شاهراهی برای دستیابی به استقلال فردی و هویت‌یابی، در عین هموارکردن راه جامعه‌پذیری و تفکر اجتماعی، یعنی تلاش برای تحقق آزادی فردی و حقوق شهروندی و مدنی است، تصریح کرد: ازاین‌رو در بعد شخصیتی نیز علاقه به کتاب و کتاب‌خوانی، باید از کودکی و نوجوانی پدید آورد و کتاب‌خواندن را در خانواده ترویج کرد.

امام‌جمعه چهاربرج در ادامه خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و مقاومت مردم مظلوم فلسطین و غزه، اظهار کرد: غزه به خط مقدم و نماد جبهه مقاومت تبدیل شده و این موضوع در سخنان دبیرکل حکیم و شجاع حزب‌الله موردتوجه و تأکید قرار گرفته است.

جلالی با اشاره به اینکه سخنان اخیر سید حسن نصرالله هشدار صریحی به رژیم اشغالگر قدس مخابره کرده است، تصریح کرد: توان مقاومت گسترده‌تر از حد تصور دشمن است و صرفاً در حد بازدارندگی نیست.

وی گفت: بازخوانی حماسه‌آفرینی‌های حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳روزه، به‌وضوح نشان می‌دهد قدرت میدانی، اطلاعاتی و رصدگری مقاومت منحصربه‌فرد و برهم‌زننده تعادل و محاسبات دشمن است.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه خطوط قرمز جبهه مقاومت یعنی پایان جنگ و دیگری پیروزی حماس در غزه در سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان به صورتی آشکار مطرح شده است، افزود: جبهه مقاومت هرگز مشت خود را برای دشمن صهیونیستی باز نمی‌کند و راهکنش‌های میدانی و محیطی خود را به‌صراحت اعلام نمی‌کند که این یکی از قواعد اصلی نبرد است.

جلالی تصریح کرد: جبهه مقاومت یقین دارد که فلسطین و نوار غزه، پیروز این معادله قلمداد می‌شوند و در این موضوع کمترین شبهه‌ای وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد جنگ اراده‌ها علیه صهیونیسم هستیم، اظهار کرد: راهبرد مقاومت، سردکردن جنگ و تثبیت موفقیتش است و فراتر از آنچه را که می‌خواست به دست آورد.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه مقاومت دو هدف عمده داشت که به آن دست‌یافت، گفت: هویت طوفان‌الاقصی فلسطینی ماند و «افسانه بازدارندگی رژیم صهیونیستی» شکست و دکترین بن گورین در بازدارندگی و هشداردهندگی و کشاندن جنگ به قلمرو خارج از سرزمین‌های اشغالی را برای همیشه درهم شکست.
جلالی با اشاره به مقاومت غزه و حفظ هویت فلسطینی آن، تصریح کرد: سردرگم کردن دشمن توسط جبهه مقاومت دنبال شده و با درگیرسازی صهیونیست‌ها در شمال و جنوب فلسطین با حزب‌الله و انصارالله یمن با حفظ ابهام در واکنش و تحلیل‌ناپذیری برای دشمن نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی با اشاره به فشار بر آمریکا به‌عنوان اتاق طراحی و فرماندهی صهیونیست‌ها با محوریت مقاومت سوریه، عراق و یمن، تصریح کرد: بیدارسازی امت اسلامی و مردم غرب از دیگر راهبردهای جبهه مقاومت در جنگ غزه بوده است.

امام‌جمعه چهاربرج به راهبرد اتاق عملیات مشترک مقاومت در مرحله جدید عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: اگر چه با طوفان‌الاقصی حیثیتی از ستون نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی چیزی باقی نماند؛ اما حالا هدف مقاومت ستون اقتصادی اشغالگران است.

وی با اشاره به بستن راه صدور نفت و ارزاق به سرزمین‌های اشغالی توسط دولت‌های اسلامی، تصریح کرد: بر اساس تحلیل‌ها روزهای سخت و دشوار اما سرشار از پیروزی در راه است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.