فعالیت ۲۱۸ کانون فرهنگی، هنری مساجد در میاندوآب
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۵۳
شناسه : 293456
5

مسئول کانونهای فرهنگی هنری مساجد میاندوآب گفت: در شهرستان میاندوآب  ۲۱۸ کانون فرهنگی هنری با ۱۴ کتابخانه مسجدی فعالیت می کنند .

پ
پ

آرش قنبری در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به سالروز تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد در ۱۸ اسفند، اظهار کرد: کانون های فرهنگی، هنری مساجد با وظایف و اهداف مشخص در مساجد فعال شده و با جذب نوجوانان و جوانان سبب احیای کارکردهای فرهنگی هنری در مساجد شده اند.

مسئول دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری منطقه ویژه میاندوآب، افزود: مساجد، قلب تپنده جامعه اسلامی بوده و کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز می توانند محل اتحاد، یکدلی ،همدلی و هماهنگی زیبا از پرستش جمعی حق تعالی باشد.

وی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند، مسجد را تبدیل به پایگاه قدرتمندی کرده که جوابگوی بسیاری از آرمان خواهی های مردمان مومن به ویژه قشر پویای جامعه یعنی جوانان شده و از بسیاری از آسیب های اجتماعی پیشگیری کند.

قنبری تصریح کرد: در منطقه میاندوآب نیز به کانون های فرهنگی هنری مساجد توجه بسزایی شده و هم اکنون۲۱۸ کانون فرهنگی، هنری مساجد در این منطقه با ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر عضو، فعال هستند.

مسئول دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری منطقه ویژه میاندوآب اظهار کرد: از ۲۱۸ کانون فرهنگی، هنری مساجد فعال در شهرستان میاندوآب، ۱۱۰ مورد شهری و ۱۰۸ مورد روستایی هستند.

وی افزود: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه، هم اکنون در شهرستان میاندوآب، تعداد ۱۴ کتابخانه در مساجد میاندوآب زیر نظر دفتر کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت می کنند.

قنبری با بیان اینکه کانون های مساجد در روزهای پر التهاب کرونایی فعالیت خود را تعطیل نکرده اند، گفت: فعالیت های مسجد در بستر فضای مجازی با پروتال بچه های مسجد در جریان است و طرح هایی مانند ایران قوی اجرایی شده است.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد میاندوآب‌ اظهار کرد: امسال در ایام شیوع کرونا طی چهار مرحله بسته معیشتی و در هر مرحله به تعداد ۲۰۰ بسته هر کدام به ارزش یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال در بین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد میاندوآب‌ توزیع شده‌است.

آرش قنبری همچنین دیدار مدیران کانون‌ها با خانواده معظم شهدا در قالب طرح “سه‌شنبه تکریم”، برگزاری جلسه‌ رابطان کانون‌های مساجد تحت عنوان مدیریت ۲۵کانون توسط یک رابط، برگزاری مسابقات قرآنی با شرکت ۲۰ نفر از اعضای کانون‌ها و انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری به صورت مجازی در قالب طرح ایران قوی در سال ۹۹ را از اهم فعالیت‌ کانون های مساجد میاندوآب‌ برشمرد.

وی گفت: همچنین در دهه فجر ۲ برنامه از میاندوآب‌ شامل اصول کار‌ فرهنگی و تشکیلاتی و بازی درمانی که به تصویب ستاد کانون‌های کشور رسیده بود، همزمان با سراسر کشور در میاندوآب نیز اجرا شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.